Azton Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Hei! Har nettopp slitt en del med å få restricted drivers til å virke. Det som skjedde var at etter en fersk installasjon av både Ubunut og Kubuntu, så installerte jeg driverene via Adept. Deretter startet jeg maskinen på nytt, og så hang den etter CHECKING BATTERY STATE [OK]. Løsningen var å bruke Ctrl + Alt + F1 for å komme til login. Så skrev jeg: sudo lspci | grep VGA Da fikk jeg ut: 01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation GeForce 8800 GT (rev a2) 02:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation GeForce 8800 GT (rev a2) Her skal du legge merke til de første tallene (01:00.0) Så redigerte jeg /etc/X11/xorg.conf sudo pico /etc/X11/xorg.conf Deretter lette jeg meg frem til skjermkort-delen, og endret den til følgende: Section "Device" Identifier "Confugred Video Device" Busid "PCI:1:0:0" Driver "nvidida" Option "sli" "auto" EndSection Jeg tror ikke man trenger den nest siste linjen (Option "sli" "auto") om man ikke har to skjermkort Så rebootet jeg, og vips så var jeg inne i KDE - Sindre Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Fint at du fikk fikset problemet. Vet du om det er en kjent bug? Du burde kanskje poste en bugreport på launchpad og til nvidia om dette. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Du er ikke alene.. http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1000180 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå