Lifa Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Hei, Sitter her med en forholdsvis ny Acer laptop som jeg kjører ESET Smart Security på, men sliter med at virus skannen alltid stopper på 90%. Trykker jeg på "Stop" for å avslutte skannen skjer det ingenting, programmet blir bare stående til jeg restarter pc-cen. Jeg har vært i konakt med ESET om dette, men alle løsningene de har kommet med har gitt samme resultat, skannen stopper fortsatt på 90%. Mer spesifikt: "C:\Brukere\Default\AppData..." og videre. Har prøvd sfc \scannow som ESET anbefalte, men etter at den har skannet 71% får jeg beskjed om at den ikke kan skanne resten. Begynner å bli ganske fortvilet nå, har prøvd alt. Er det noen som har noen anelse om hva som kan være skylden i dette her? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Start pc'n i sikker modus (tapp F8 under oppstart, velg sikker modus) og kjør en skann derfra. Skjer det samme? Lenke til kommentar
Lifa Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Ja, det er en av de tingene ESET ba meg prøve. Samme skjedde da. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Har Acer noe preinstallert sikkerhetsprogram av noe slag som kanskje lager krøll? Hvilke mapper er det som ligger i mappe der skanningen stopper ( C:\Brukere\Default\AppData....) Lenke til kommentar
Lifa Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Ligger noe som heter Acer eDataSecurity Management på pc-en, men kan ikke se at det ligger noe fra Acer i det hele tatt i C:\Brukere\Default\AppData. Eneste som ligger i Default er Windows og noe fra VisualStudio. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 AppData.... er antakelig en skjult mappe. For å se innholdet må du sette på "Vis skjulte filer og mapper (kontrollpanel->mappealternativer->vis). Lenke til kommentar
Lifa Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Er den skjulte mappa jeg har sett i hele tiden da. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Får du til å høyreklikke på AppData og kjørt skann kun på denne mappa? Lenke til kommentar
Lifa Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Nei, prøvde for et par dager siden. Eset vinduet med skannen åpna seg, men den ble bare stående på 0%. Samme skjedde når jeg trykka på "Stop", den registrerte det men ingenting skjedde. Måtte starte pc-en på nytt da også. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Last ned Unlocker Se om mappen låst opp noe. Er det filer mappen?,det er bare og sette at eset ikke skal scanne den mappen. Filer kan jo bare scanne her Virustotal Det er ikke så uvanlig at dette dette skjer med filer og mapper som er låst opp mot noe,det bør ikke være så vanskelig og finne en løsning på dette. Lenke til kommentar
Lifa Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Skal prøve Unlocker nå. Men kjørte akkurat en skann der jeg ba Eset om å ikke skanne AppData mappen, kom da til 93%, men den stoppet på C:\Users\Public\Downloads istedenfor. Ser at Unlocker fant en god del låste filer i AppData mappen. Er det trygt å "låse" opp alle disse? Endret 16. januar 2009 av MangaJen Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Ser at Unlocker fant en god del låste filer i AppData mappen. Er det trygt å "låse" opp alle disse? Ja det er bare og prøve. Lenke til kommentar
Lifa Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Låste opp alle filene den fant, men den stopper fortsatt. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 er faktisk det samma på avira den blir bare og søker og er på 99.7% men den vil la meg avslutte søket er også en acer data Lenke til kommentar
Lifa Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Så det er noe med Acer da? 5930g? Men du har ikke funnet noen løsning du heller? Begynner å bli ganske lei dette her nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå