Gå til innhold

Nvidia og Vista - Stadig problemer

Anbefalte innlegg

Hei Nvidia sier jeg!! For noe gigantisk søppelavdeling av noen driver utviklere!

Ble i høst drittlei nvidia, og kasta ut 8800 kortet mitt i min stasjonære. Alt av nye drivere gjorde ting bare værre og værre, som gjorde at jeg beholdt en gammal en. Men til slutt gikk dritten ut og livet ble mer happy.

Har nå en laptop foran meg her, men nvidia 9600m gt. Og man opplever nok en gang, samme gamle dritten.

Sånn som når du avslutter eller restarter en maskin som har vista og nvidia, hvorfor skal skjermen "flashe" mellom dekstop og avsluttbakgrunnen et par ganger hver gang f.eks? Dette huske jeg kom eter en driver oppdatering en gang med 8800.

I tillegg til masse annet søl. Aldri hatt noen sånne problemer med ATI og Vista.

Flere som er dritt lei Nvidia sine drivere til Vista?

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessverre, det gikk under slegga. Nok var nok :p

Altså, en ting var å skylde på vista når det var nytt og dårlig erfaring med drivere, men nå er det ingen unnskyldning lengre.

Hadde aldri problemer med nividia jeg heller, inntil vista kom. Men det er merkelig at jeg nok en gang, så fort nvidia er tilstede skal oppleve problemer. Ikke de største denne gangen, men de er irriterende nok. Bruker jeg Ati, så er det ingen problemer. Ikke på stasjonæren som før hadde nvidia, og ikke på min andre laptop.

Når du ser bakgrunnsbilde endrer seg et par 3 ganger når vista skal restartes eller slås av, når slike ting engang ikke fungerer kan en lure på om noe gjør det. Jeg husker dette startet på mitt 8800 kort på stasjonæren, og det var etter en driver lansering, og den ble slik ved alle siden. Brukte jeg den gamle var alt ok. Så det er noe dem ikke klarer å få luka ut, og nå er det et minst et år siden alt dette oppstod. Enda er den bugen tilstede.

Lenke til kommentar

du får legge inn XP da vettu hvis du ikke hånterer vista. er nok av tråder her der folk klager på vista. ser ikke helt vitsen. enig i at det var problemer med vista det første halve året. men det fungerer knirkefritt nå for meg og mitt nvidia kort.

Endret av Blazer
Lenke til kommentar
du får legge inn XP da vettu hvis du ikke hånterer vista. er nok av tråder her der folk klager på vista. ser ikke helt vitsen. enig i at det var problemer med vista det første halve året. men det fungerer knirkefritt nå for meg og mitt nvidia kort.

Er vel ikke vista han har noe imot? Er vel heller driverne fra Nvidia TIL vista. Og selv om det fungerer knirkefritt for deg så gjør det ikke det for alle andre.

Lenke til kommentar

Når jeg hadde denne kombinasjonen (Vista32+Nvidia+WD Raptor) så var det ett jæv...skap deluxe.. Partisjonene (dvs c:, d:, e: osv) kom og gikk som en annen jojo.. Ingen av selskapene har kommet med noen løsning med dette mer enn mindre velkjente problemet..

Løsningen for meg var å skifte ut Vista 32 med Vista 64. Siden har det gått som en drøm...

Endret av tintin77
Lenke til kommentar

Vell jeg hadde kun problemer med Nvidia og XP i sin tid, og den visa etter driveroppdatering endte med at systemet gikk i ren sirup med siste Nvidia driver installert for ett 7800GS.

Reinstall av eldre driver gikk heller ikke helt bra, så jeg var tvunget å ta en fullstendig nvidia rens av både HK og skjermkort drivere for at det hele skulle fungere.

Men da nøyde jeg meg også med eldre driver.

Nå hører det med til historien at ATi var raskt ute på banen med Vista drivere og gjøre en god jobb mens Nvidia kom sent inn og har vell fortsatt arr etter det hele.

Nvidia sliter dog også med å ta lærdom av sine feil og feil som har gått i "historiebøkerne" og her sier jeg bare nForce til Intel som stikkord :p

Lenke til kommentar
vel høres mer ut som det er du som ikke har greie på pc hehe. har hatt nvidia kort så lenge jeg kan huske, og vista 64 i en god del år no, ikke no spess problemer her.

Geforce 2 Pro, Geforce 6600 GT, Geforce 7900GTX, Geforce 7950GT, Geforce 8800 GTS 640 og nå Geforce 295 GTX

Har kjørt vista 64 siden geforce 8800 GTS har alltid fungert for meg. Stemmer for det han eg quotet sa. Har heller omvend erfaring med ATI sine drivere med 9600XT som jeg hadde.

Lenke til kommentar
Ingen nVIDIA kort har noe problemer under Vista og nVIDIA var også først ute med full støtte for Vista. Det du nevner her kan være alt fra softwarefeil til hardwarefeil. Har ingenting med nVIDIA å gjøre overhodet.

Jo visst var Nvidia treg... Flere som bekrefte det, blant annet en av de mer kjente tech geekene der ute (Enkel å finne, bare google på Chris han er første treffet du får)

Og driverfeil og rariteter er det med Nvidia, driverne har vært på nedgang siden 80.xx serien og daler fortsatt mens ATi har jobbet seg opp.

Lenke til kommentar

Nå var det vel ikke Vista jeg klager på? Nå var det mine erfaringer med Nvidia og Vista. Det er jo supert at det finnes de som ikke har problemer, men det er jo ikke dermed sagt at det ikke eksisterer. Det kan være noe så enkelt som at du ikke en gang legger merke til diverse problemer også.

Jeg har opplevd flere ganger der folk sier noe knirkefritt, men det tar meg 2 sek å vise at den og den feilen er der, men de tror det enten skal være sånn, eller rett og slett ikke tenker på det, eller til slutt ikke bruker funksjonen som kan gi feil.

Nå er det litt rart at feil jeg fikk etter en driver oppdatering for ca et år siden på et grafikk kort med nvidia på stasjonæren, viser seg et år etterpå i notebook drivere også?

Nå kan man jo enkelt google, og se hvor mye oppdatering driverne dems egentlig er. Det er synd at de skal ødelegge hw som i grunn er god, med å være så slappe og like glad på driver siden. Ikke alle feil er kritiske, men de kan være minst like irriterende.

Lenke til kommentar
vel høres mer ut som det er du som ikke har greie på pc hehe. har hatt nvidia kort så lenge jeg kan huske, og vista 64 i en god del år no, ikke no spess problemer her.

Geforce 2 Pro, Geforce 6600 GT, Geforce 7900GTX, Geforce 7950GT, Geforce 8800 GTS 640 og nå Geforce 295 GTX

Har kjørt vista 64 siden geforce 8800 GTS har alltid fungert for meg. Stemmer for det han eg quotet sa. Har heller omvend erfaring med ATI sine drivere med 9600XT som jeg hadde.

Ok, så du mener jeg ikke kan pc fordi driverne til nvidia inneholder feil? Du klarte jo ikke ATI, så da var det kanskje du som ikke kan pc om en skal følge ressonementet ditt (hans)?

Lenke til kommentar

men det hjelper uannsett ingenting å klage på vista eller nvidia eller noe annet. er det jeg er litt lei av. du får heller lage en tråd der du f.eks spør folk om hjelp som kansje kan fikse problemene dine. er nok av tråder her på forumet om nvidia og vista som sikkert kan hjelpe deg:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...