baardvidar Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Har et spørsmål som sikkert er kjempeenkelt for dere som kan PHP. Jeg er dessverre helt fersk, men har allikevel kastet meg ut på dypt vann:) Jeg har en if-funksjon som legger ut en del kode dersom den teller til 1: if ($count == 1) : Det jeg gjerne skulle fått til er at den utførte det samme dersom count == 2 også. Altså dersom count er 1 og 2. Jeg får til å gjøre dette ved hjelp av elseif, men da må jeg kopiere koden som blir generert, som er relativt lang. Det er garantert en lurere måte å gjøre det på, men jeg er for grønn til å finne det ut selv. Noen som kan hjelpe? Endret 16. januar 2009 av baardvidar Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 if (($count == 1) || ($count == 2)) {} Lenke til kommentar
fezken Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Du kan ta en titt på denne linken : http://no.php.net/manual/en/language.operators.logical.php Der finner du de forskjellige operatorene, slik som f.eks || i eksempelet i posten over . Lykke til Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Blir det ikke mer riktig og bruke && siden han vil ha både 1 og 2, ikke 1 eller 2 if (($count == 1) && ($count == 2)) {} Endret 16. januar 2009 av Famen Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Blir det ikke mer riktig og bruke && siden han vil ha både 1 og 2, ikke 1 eller 2 if (($count == 1) && ($count == 2)) {} Hehe, skal vel godt gjøres at den der evaluerer til true ;-) Endret 16. januar 2009 av Edorph Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 hehe, ja fan tenkte ikkje på det - men det blir jo fremdeles mer rett i forhold til det han spurte om in a twisted kind of way, han mente sikkert det som eksempelet til Josh Homme viste Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Husk at logisk "og" og språklig "og" ikke er det samme. Eksempel: Hvis jeg sier "gå i brukertabellen og finn alle jenter og gutter" betyr det " bruker = (jente OR gutt)", ikke "bruker = (jente AND gutt)" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå