Gå til innhold

Windows 7 oppgradering fra Vista ble avbrutt - trenger råd

Anbefalte innlegg

Når jeg nå starter PCen får jeg boot valget mellom Windows 7 og Rollback installation. Trykker jeg på Windows 7 kommer jeg etter lang lastetid til følgende error melding (ASCIIfisert)

# Install Windows____________________________________________

|

| The computer restarted unexpectedly or encountered an unexpected

| Error. Windows installation cannot proceed. To install Windows, click

| "OK" to restart the computer, and then restart the installation

____________________________________________|___OK___|_____

Hvis jeg trykker OK her restarter PCen seg og loopen bynner fra starten igjen. Hvis jeg velger "Rollback installation" derrimot kommer jeg, etter like lang loading, til et CMD vindu istedet for en feilmelding. Den kjører fra X: og gjør ikke noe nyttig så lang jeg kan se. Jeg vil gjerne ha igjen Vista slik at jeg kan starte oppgraderingen på nytt.

Restore points er borte. Boota fra 7 CDen og valgte repair, så Windows 7 operativsystemet. Den fant ingen restorepoints og heller ingen errors i chkdsk

HJEEEELP, before my keyboard stops kickin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg forstår deg rett har du oppgradert fra Vista til et beta OS uten å ta backup først?

For å hente ut filene dine kan du f. eks. laste ned en linux live-CD og hente ut de filene du ønsker å ta vare på, for deretter å legge inn Vista eller 7 på nytt. Alternativt kan du koble til harddisken din til en annen PC og hente ut filene du trenger derfra. Om du ønsker å beholde Vista er det beste å partisjonere harddisken din til to partisjoner, for så å legge inn Vista først og deretter 7 på hver sin partisjon. Og viktigst av alt: ikke gjør slike ting uten å ta backup først!

Lenke til kommentar

Lagringsplass koster en slikk og ingenting om dagen, så en ekstern harddisk burde være mulig å skaffe for de fleste. Eventuelt kan man kjøpe et par DVDer å brenne ut de viktigste filene. Som nevnt bør man ikke gjøre slikt på en partisjon der man har noe man ikke vil miste. Alt som har med installering av et nytt OS kan gå galt og man bør derfor ikke ha noe kritisk data man ikke kan miste på den samme partisjonen (spesielt ikke når man skal legge inn noe som forstatt er i beta!).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...