churchviolence Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg skulle formatere maskina mi, men under instalasjonen av Windows 7 får jeg blåskjerm. Når jeg prøvde å legge inn igjen XP blir bare skjermen svart uten at jeg får begynt på installasjonen. Jeg prøvde å legge inn operativsystemet på en ny harddisk uten videre hell. Noen som vet hva som kan være problemet, og hva som kan hjelpe? Lenke til kommentar
krilox Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg skulle formatere maskina mi, men under instalasjonen av Windows 7 får jeg blåskjerm. Når jeg prøvde å legge inn igjen XP blir bare skjermen svart uten at jeg får begynt på installasjonen. Jeg prøvde å legge inn operativsystemet på en ny harddisk uten videre hell. Noen som vet hva som kan være problemet, og hva som kan hjelpe? Du får ikke kommet inn i setupen i det hele tatt med xp, men får du gjort det med windows 7? Lenke til kommentar
churchviolence Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Du får ikke kommet inn i setupen i det hele tatt med xp, men får du gjort det med windows 7? Jeg kommer ikke inn i setupen på XP. Men med Windows 7 begynner den å instalere, og litt utti kommer blåskjermen. Lenke til kommentar
bjornw7 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Mulig hardware feil! Kan du poste feil meldigen du får i bluescreenen? Foresten, fungerte pcen tåppers før formateringen av hardisken? Lenke til kommentar
churchviolence Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Mulig hardware feil! Kan du poste feil meldigen du får i bluescreenen? Foresten, fungerte pcen tåppers før formateringen av hardisken? Jeg bytta hovedkortet for ei lita stund siden, men den har fungert som den skal til jeg oppdaterte driverne til hovedkortet. Da reboota den, men kom bare opp at ei fil i windows hadde blitt ødelagt. Da prøvde jeg å formatere og da dukket problemet opp. Jeg kan poste meldingen i bluescreen så snart formateringen kommer så langt igjen. Lenke til kommentar
churchviolence Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Under installasjonen blir også strømmen til usb musa og tastaturet borte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4134532 Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Det var jo en behjelpelig kommentar fra Fadeless.... Hjelper lite å bruke linux om det er hw feil, for eksempel i en av minnerbikkene. Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Ingen garantier(På egent ansvar) og vet ikke om du har prøvd det, men ta en ordentlig nullstilling av bios'en! Fremgangsmåte: 1. Ta ut strømmen ifra strømforsyningen 2. Ta ut batteriet som er på hovedkortet(Sjekk manualen for hk hvor batteriet er og samtidig sjekk om det finnes noen reset jumper på hovedkortet) 3. Hold inne powerknappen i 10 - 15 sekunder 4. Sjekk at bios er tilbakestilt(Klokke og evt. andre innstillinger) 5. Deretter sett alt opp sånn som det var/sånn du finner logisk! Dette har hjulpet meg noen ganger! En annen ting du kan sjekke er om Auto ESCD(Evt. bare ESCD på enkle hovedkort!) er satt til reset... dette kan også hjelpe! Men som sagt alt på egent ansvar! Har du problemer med bios oppsett el. lign. så er det bare å spørre så finnes det som oftest et svar! Lenke til kommentar
churchviolence Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 Blåskjermen sier: A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer. DRIVER_POWER_STATE_FAILURE Technical Information: *** STOP: 0x0000009F (0x00000003, 0x8E5876B8, 0x8E588030, 0xF6427860) Lenke til kommentar
churchviolence Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 Etter nullstilling av BIOS kommer fortsatt blåskjermen opp, men med en ny melding: BUGCODE_USB_DRIVER Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Har du prøvd clear ESCD? Du kan også prøve å kjøre memtest(Kan lastes ned gratis!) og brenne ut iso'en på en plate og la den kjøre litt for å se om den finner problem med f. eks minne! Men har du siste bios oppdatering?(Vet at windows har fungert før, men kunne være verd å prøve! ^^). Jeg ser på nettet at problemet kan MULIGENS være relatert til en eller annen inkompatibel usb ting du har koblet til maskinen; printer, mus, tastatur, (spesielt!) usb hub etc. etc... Prøv å koble vekk alt unødvendig(Sånn i forhold til installasjonen!)! Hadde kunne vært lettere å kommet med forslag hadde jeg kunne sett maskinen ^^ hehe... Problemet(Og fordelen) med internett er at en kan kontakte hele verden og en aner ikke hvor folk faktisk er! ^^ Jeg for min del holder meg i Mandal/Vest-Agder(Sørlandet)... Og du kan sitte i Lofoten for alt jeg aner... hehe Lenke til kommentar
churchviolence Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Har du prøvd clear ESCD? Du kan også prøve å kjøre memtest(Kan lastes ned gratis!) og brenne ut iso'en på en plate og la den kjøre litt for å se om den finner problem med f. eks minne! Men har du siste bios oppdatering?(Vet at windows har fungert før, men kunne være verd å prøve! ^^). Jeg ser på nettet at problemet kan MULIGENS være relatert til en eller annen inkompatibel usb ting du har koblet til maskinen; printer, mus, tastatur, (spesielt!) usb hub etc. etc... Prøv å koble vekk alt unødvendig(Sånn i forhold til installasjonen!)! Hadde kunne vært lettere å kommet med forslag hadde jeg kunne sett maskinen ^^ hehe... Problemet(Og fordelen) med internett er at en kan kontakte hele verden og en aner ikke hvor folk faktisk er! ^^ Jeg for min del holder meg i Mandal/Vest-Agder(Sørlandet)... Og du kan sitte i Lofoten for alt jeg aner... hehe Jeg kjørte memtest og alt var i orden. Så dro jeg ut alt av USB-portene og kobla til ett tastatur med "vanlig" kobling, pluss at jeg kobla fra usb-portene på ei viftestyring. Så satte jeg på formatering med XP, og det gikk akkurat som det skulle. SÅ det virker som om det var noe som satt i en USB-port som var problemet. Så takker for all hjelp =) Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 En glede! ^^ Den som hjelper andre kan muligens få hjelp igjen! ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå