panzeNOR Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) hei. I dag fikk jeg endelig mitt nye HIS Radeon HD4870 1GB . Drivere er installert og maskinen er som den skal, helt til skjermen blir mørk og vifta på skjermkortet slår seg på fullt. Maskina går, men inget bilde. Skjermkortet høres ut som en støvsuger da dette skjer. Noen som har hatt det samme probleme? Noen som vet noe? På forhånd takk, Martin Endret 16. januar 2009 av panzeNOR Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Har du prøvd å kople DVI- kabelen til den andre utgangen på skjermkortet? Hvis ikke, så prøv det først. Lenke til kommentar
panzeNOR Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 DVI-kabel= strømkabel? Jeh har satt inn 2 stk. Er det feil? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4134532 Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 DVI kabel er ikke strømkabel nei, DVI kabelen går fra skjermkortet (baksiden) og opp til skjermen. Han spør om du har prøvd den andre utgangen bakpå skjermkortet, er som regel to like DVI utganger. Ja er riktig med to 6pins strømkabler i skjermkortet. - Ville først sett om alle kabler var satt skikkelig i, regner med du har gjort dette. - Skjermkortet er satt skikkelig i porten, og låst fast (ellers hadde det kanskje kommet en pipelyd) Har du bilde i det hele tatt? Blir skjermen svart etterhvert? Eller alltid svart? Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) hei. I dag fikk jeg endelig mitt nye HIS Radeon HD4870 1GB . Drivere er installert og maskinen er som den skal, helt til skjermen blir mørk og vifta på skjermkortet slår seg på fullt. Maskina går, men inget bilde. Skjermkortet høres ut som en støvsuger da dette skjer. Noen som har hatt det samme probleme? Noen som vet noe? På forhånd takk, Martin Som de andre sa, bytt dvi kabelen til den andre porten. Endret 17. januar 2009 av HLSolbjorg Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Jeg vet at de 4870 kortene er veldig vanskelig å dytte på plass de 6-pin kontaktene Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 6pin kontaktene er nok i, pga den virker jo. Er det noe spesielt du gjør når skjermen blir svart? Spiller du? ER du bare på desktop? Prøv å la den stå på desktoppen mens du spiser middag elns.. (skrivebord) Lenke til kommentar
panzeNOR Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Dette skjedde 2 ganger... Første timen da jeg hadde fått kortet. Og begge DVI-inngangene er i bruk Dvs. 2 skjermer. Jeg er ikke dum, så jeg vet godt hva Desktop er... Jeg driver mye med pc-bygging og det der, men de DVI-greiene husket jeg ikke hva var : p Angående Skjermkortet så har det ikke skjedd siden da jeg skrev denne posten... HLSolbjog fra NuF her også ser jeg... Endret 18. januar 2009 av panzeNOR Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Bra det "løste" seg da OT: Var du i N.u.F? :O Nick? :D Vet ikke hvorfor jeg skrev skrivebord egentlig Lenke til kommentar
panzeNOR Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Nei, ikke NuF, men .:SoR| nick: PanzeR/PnzR/ panserhagen477. Ser du henger på TG-forumet og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå