Christian86 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Etter litt frem og tilbake, så har jeg fått ok for å ta tre eksamener på nytt (forbedre karakter). Problemet er at når jeg tok dem, så var fagene 6, 6 og 7,5 SP. Sistnevnte tok jeg i fjor. Skolen har nå endret disse til 7,5,7,5 og 15 SP. Problemet er at skolen ikke er særlig hjelpsom, og jeg føler de er noe avvisende og lite informative. Jeg ønsker å ta ordniær eksamen for å forbedre karakteren, men slik jeg forstod skolen er eneste måten jeg skal kunne gjøre dette ved at noen som var syke i fjor skal ta kontinuasjonseksamen. Da tenker jeg at jeg får heller ta de 3 som nye, og legge dem til vitnemålet, utfallet blir vel da at jeg får 30 SP ekstra med poeng i fag jeg allerede har tatt. Men kan skolen nekte meg å gjøre dette? Jeg har jo enda studierett hos dem, og har ikke brukt opp de 3 forsøkene jeg skal ha i emnet, dog er poengene for fagene endret. Og hvordan kan dette påvirke meg hvis jeg vil ta master et annet sted? Må jeg sende med forklaring, legge ved alle karakterer inkl de ekstra poengene, eller kan jeg kysse mastertanken adjø allerede nå? Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Det skjer ofte at fag endres, splittes, slås sammen etc. Skolen har vel lov til å nekte deg å ta fagene på nytt dersom du alt har fått vitnemål, men hvis de først lar deg ta fagene så stiller du selvsagt ikke dårligere med flere studiepoeng. Hvis du ikke har fått vitnemål ennå og faginnholdet i de gamle fagene 100% inngår i det nye faget, så vil de som regel fjerne den gamle karakteren når vitnemålet skrives ut. Hvis det er mye forskjell så blir de nye fagene bare lagt til de øvrige fagene dine. Når det gjelder master et annet sted så vil nok de først og fremst bry seg om snittkarakteren din og at du har en bachelor. Som nevnt tidligere blir du ikke vurdert som dårligere fordi du har flere studiepoeng. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 Da satser jeg bare på å ta de jeg planla jeg, og ser det ann.....slik verden er i dag, burde en satse på master, eller kunne feks: Bachelor økonomi Årsstudium i internasjonal politikk 1-2. avdeling juss gi en bredde som også kan være tilsvarende god? Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 gi en bredde som også kan være tilsvarende god? Tilsvarende god som master? Anbefaler deg på det sterkeste og heller ta en master, du vil stille mye sterkere med det en å bygge på med forskjellige fag etter bachelor. Det gir en helt annen dybde og trening å gjennomføre en mastergrad, enn fagene på bachelor gir. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 Får prøve dette da: (1 av 2) 1. master 2. variere Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Gå for masteren. Ingen tvil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå