Steiken Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 etter mine planer var iden og kjøpe ein Denon 1509. de eg har fått vite er at den har et forbruk på: -Nominelt forbrug er angivet til 420 watt -Max forbrug er 725 watt men så kommer jo høyttalere som og ska ha sitt. korleis blir strømforbruken når man har tilkoblet høyttalere? de eg har er 5stk på ca 100watt 8ohm er i den heldige situvasjon og ha skrøpelige sikkringer :S Lenke til kommentar
Lars J Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Effektforbruket den trekker fra strømnettet er en god indikator på hvor reell recieverns oppgitte effekt er. Feks du kjøper ikke en forsterker med oppgitt effekt 5x150 watt hvis oppgitt strømforbruk av strømnettet er 120 watt (som et eksempel) Du vil ihvertfall da bli meget skuffet. Hva anngår denon 1509 så sier de tallene dine bare noe om nominell last som er 420w ,mens feks ved musikk spilling som har flere peaker' kan den trekke 725watt. Uansett denon er et godt merke pris /effekt / ytelsesmessig så jeg tror ikke du skal ha noe og bekymre deg for. mvh. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 høyttalerne skal ha sitt som du sier - dette er jobben til receiveren. Receiveren bruker en god del strøm selv og sender resten ut til høyttalerne, dermed er det kun forbruket til receiveren du skal se på når det gjelder sikringer. Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Den Denonen vil ikke ta sikringene dine uansett hvor skrøpelige de er Maxeffekten oppgitt inkluderer all strøm, og oppnås kun i korte øyeblikk med ekstremt høyt volum og tungdrevne høyttalere. Endret 19. januar 2009 av Junkers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå