Gå til innhold

Vil innføre bordvers og dele ut gratis bibler

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ingen grunn til å innføre bordvers og andakt i den offentlige barneskole. Hvis det hadde vært en kristen grunnskole kunne jeg ha forstått det. Men siden det er snakk om offentlig skole burde holde seg lagt unna indoktrinering av småbarn. Håper for barna sin skyld at det blir nedstemt.

Lenke til kommentar

Gratis bibler, javel hvorfor ikke.

Vi besøkte både kirker og moskeer da jeg gikk i grunnskolen, men man kunne jo få fritak.

Bordvers og andakter høres mer suspekt ut. Det er jo tiår siden dåpsopplæringen ble tatt ut av skolen.

Lenke til kommentar

Skole er til for å lære, ikke hjernvaska barna til å tro på overtroisk sprøyt.

Passerer denne loven er det en trist dag for vårt land og sekulærismen. Jeg husker godt at vi ble tvunget til å gjøre dette når jeg gikk på barneskolen, så jeg vil helst ikke at andre skal måtte gå igjennom den samme indoktrineringen.

Merkelig å se at det er en fra AP som har fremmet forslaget.

Lenke til kommentar

Når gikk du i barneskolen Myagos? Dåpsopplæringen i den offentlige skolen ble avskaffet i 1975.

Konfirmasjonsundervisning og søndagsskole er det fremdeles, men den drives ikke av skolen, men av menighetene.

Vi må nok alltid finne oss i å lære om religion, men det er jo noen religioner som forbyr sine tilhengere å lære om andre religioner.

Lenke til kommentar
Det er derfor vi har demokrati, de som vil kan stemme og flertallet får viljen sin.. Vil de folkevalgte politikerene at man skal innføre bordvers og dele ut gratis bibeler så blir det slik.. Vil fleretallet ha det slik så man vell bare følge det de sier..

Nei, fordi dette bryter med menneskerettighetene, som sier at det er religions frihet og det betyr også frihet FRA religion! Å stappe dette ned i halsen på barn er i bestefall indoktrinering... :roll:

Dette er jo det glade vanvidd hvis det stemmer og viser jo igjen at politikkere gjør alt for å få noen stemmer.... Selv om arendal ikke er SÅÅÅ kristent som bibel kysten på andre siden av landet... Merkelig tiltak. Skulle tro at de hadde andre og langt bedre tiltak å bruke pengene til enn å dytte kristne dogmer på barn... :(

Lenke til kommentar
Det er derfor vi har demokrati, de som vil kan stemme og flertallet får viljen sin.. Vil de folkevalgte politikerene at man skal innføre bordvers og dele ut gratis bibeler så blir det slik.. Vil fleretallet ha det slik så man vell bare følge det de sier..

Nei, fordi dette bryter med menneskerettighetene, som sier at det er religions frihet og det betyr også frihet FRA religion! Å stappe dette ned i halsen på barn er i bestefall indoktrinering... :roll:

Dette er jo det glade vanvidd hvis det stemmer og viser jo igjen at politikkere gjør alt for å få noen stemmer.... Selv om arendal ikke er SÅÅÅ kristent som bibel kysten på andre siden av landet... Merkelig tiltak. Skulle tro at de hadde andre og langt bedre tiltak å bruke pengene til enn å dytte kristne dogmer på barn... :(

Men vist flertallet av politikerene og de som bor i Arendal vil ha det slik, så kan man jo ikke si noe på det, da har de jo valgt dette selv.. Selv om kanskje ikke du og de andre ateistene her er enig..

Lenke til kommentar

Selvsagt kan man si noe på det! Selv om flertallet vil noe så betyr ikke det at flertallet har rett. Om flertallet i Norge er for å kaste alle muslimer i Oslofjorden så betyr ikke det at vi absolutt må gjøre det, godta det eller i det hele tatt la det skje. Demokrati er mer enn flertallstyranni. Dessuten så kan stiller jeg spørsmål ved om kommunen etter norsk lov kan legge slike føringer på skolene og om skolene etter norsk lov i det hele tatt har anledning til å gjennomføre det.

Lenke til kommentar
Dessuten så kan stiller jeg spørsmål ved om kommunen etter norsk lov kan legge slike føringer på skolene og om skolene etter norsk lov i det hele tatt har anledning til å gjennomføre det.

Tror det er opp til kunnskapsdepartementet :)

Men vist flertallet av politikerene og de som bor i Arendal vil ha det slik, så kan man jo ikke si noe på det, da har de jo valgt dette selv..

Vel, "politikerne" er litt villedende. Om dette er alle politikere generelt, så er det jo kanskje mulig. Folkesuverenitetsprinsippet bygger på at politikken stammer fra folket selv, og om det er slik vi vil ha det, så er det slik vi får det. (med mindre det finnes forskrifter jeg ikke vet om?)

Men husk at; visst politikere verden om ville, så kunne sikkert flosshatt bli obligatoriskt klesplagg. Det handler om å være realistisk.

Selv om kanskje ikke du og de andre ateistene her er enig..

INFIDELS!! :!:

Lenke til kommentar
Når gikk du i barneskolen Myagos? Dåpsopplæringen i den offentlige skolen ble avskaffet i 1975.

1969, faktisk. Jeg fikk det med meg. Men det loven ble aldri håndhevet spesielt kraftig, rktig nok fikk vi en påpakning av FN for noen år siden, men fortsatt er det kristne lærere som velger kristne bordvers og sanger til matpausen.

Arendal kommune har spurt departementet, og der driver juristene og tygger på spørsmålet.

Geir :)

Lenke til kommentar

Nei.

Dette er akkurat det samme som om man lærer elever eksplisitt ateisme:

Lærer barna opp til å avfeie alle guder UTEN å gi dem noen grunn annet enn at politikerene vet best.

Selv om flertallet ønsker å bryte menneskerettighetene, så blir det ikke mer rett av den grunn.

Lenke til kommentar

1969, faktisk. Jeg fikk det med meg. Men det loven ble aldri håndhevet spesielt kraftig, rktig nok fikk vi en påpakning av FN for noen år siden, men fortsatt er det kristne lærere som velger kristne bordvers og sanger til matpausen.

Arendal kommune har spurt departementet, og der driver juristene og tygger på spørsmålet.

Geir :)

Satser på at de spytter det fort ut slik at vi unngår unødige matforgiftninger og hele hurven må legges inn til pumping.

Lenke til kommentar

Flertallet her syns du skal slette ditt inlegg fordi de er uenige med deg :)

Hvis flertallet bestemmer alt går det veldig dårlig. Det er mange illusjoner når det kommer til hva valg vi faktisk har og det er bra. Flertallet er dumme. Vi trenger smarte menensker til å ta viktige avgjørelser som: Skal barna våre hjernvaskes eller ikke ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...