Gå til innhold

Kompitabilitet på PC-deler

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare høre om alle disse komponentene er kompitable med hverandre... Pc'en skal etterhvert brukes til å teste litt overklokking.

Her er Handlevognen: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=84042

Tanken er å byttte ut 120mm-vifta til cpu-kjølern med en av Akasaene. Den andre Akasaen vil jeg plassere i siden på kabinettet.

Jeg vil få en pakkepris og få med Arctic Silver 5 på kjøpet sammen med cpu-kjøleren.

Jeg har søkt rundt på nettet og har sett masse reviews, og har kommet fram til at dette skal være noen ganske greie konponenter :D

Endret av azzi777
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal du bytte ut vifta på Noctuaen med en Akasa vifte. Noctua NF-P1300 som er standardvifte på den kjøleren er minst like bra, om ikke bedre, og i tillegg spesialutviklet for Noctua sine kjølere.

Og hva mener du med kompabilitet på PC-deler. At Intel ikke går på AM/AM+ baserte hovedkort og motsatt er innlysende. Ja generelt at ulike sokler ikke går om en ann. Ellers er det bare ved "gamle" hovedkort og nye CPU-er eller valg av minne kompabilitetsproblemer normalt oppstår. Alt annet skal være kurant. Og når du ikke ikke har med CPU og minne er det nesten umulig å vurdere spørsmålet.

Lenke til kommentar

Oi... Glemte å poste det, ja.

CPU: Core 2 Duo E6600

MINNE: 4gb DDR2 667mhz ram

GFX: nVidia GeForce 8800 GT

Med Kompitabilitet mener jeg om alt stemmer overens med hverandre. Jeg tror alt skal være riktig, sånn når det kommer til størrelse på PSU vs. plass i kabinettet, og formfaktor på HK osv. Tenkte bare det var greit å får en med litt mer erfaring til å kikke på det :D

Også lurer jeg på: De delene jeg har nå støtter Windows Vista 64-bit, ikke sant?

Det er sant det med cpu-kjøleren. Da tror jeg heller jeg bare kjøper en Akasa og putter den i sida på kabinettet. Hvis du vet om noen andre vifter som er bedre, og som ikke har samme farge som et hvitevareprodukt fra 70-tallet, så post i vei :D

Takk for svar.

Endret av azzi777
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...