Gå til innhold

Jeg fant en GNU/Linux dokumentar.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig den er gammel, men fortsatt relevant. Og lærerik historie til etterfølgelse. Ble inspirert/minnet på den nå så jeg plukket den ut fra serveren og tittet på den. Artig og se de gode gamle mobbe bla. MS igjen :yes:

Anbefaler alle som er interessert i GNU/Linux og/eller OSS å se denne. Nye som erfarne.

Vet ikke om noen butikker som selger den dessverre, salgsaktualiteten har vel sunket en hel del! Men vet om en annen måte å få tak i den på. For ordens skyld mener jeg selvfølgelig å komme til meg og se den, i tilfelle en moderator skulle vurderte å slette dette innlegget... :p

Synd/rart ikke denne ligger åpent på nettet! (?)

Lenke til kommentar
Film om opensource osv :)

open source != gratis

programvare != film

Såklart, men hadde vært passende om den var gratis tilgjengelig, ikke fordi den må, men fordi det hadde vært passende. Og er jo en slags "hva er linux/OSS" som mange med fordel kunne sett. Og nå, så lange etter produksjon, tjener vel ingen på salget lenger.

Synd de ikke produserte filmen selv. Kunne f.eks. ligget på wikipedia.

Lenke til kommentar

Takk for linken. Den filmen har jeg aldri hørt om. Veldig interesant og, som skrevet ovenfor, fortsatt relevant. Lærte noe nytt idag også.

Lo litt når Stallman mottok Linus prisen og Linus sto i bakgrunn og holdt på med ungene sine og fotografer fokuserte på dem istede for Stallman.

Du ligger nesten åtte år etter :tease:.

Jo, jo, men likevel......... :cool:

Dengangen var jeg fornøyd med Windows Millenium edition.

He,he...

Første gang jeg har hørt Windows ME og fornøyd i samme settning.

Er ikke første gang jeg har hørt noen si det. Men, det er sjeldent. Selv var jeg fornøyd med MS på den tiden, men til og med jeg holdt meg unna ME.

EDIT:

Selger den på amazon.com og den havner rett under smertegrensen før tollerne kaster seg over og slenger på gebyrer og moms i hue-og-rævva. Litt dyrere enn de fleste DVD'er men fortsatt verdt prisen synes jeg.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar

Prisen på DVD'en på amazon Ördög linker til er $26.99, som oversatt til NOK av aftenpostens valutakalkulator er 189,97, som er under fortollingsgrensa på 200 kroner.

Det er ikke TOLL på DVD, men hvis en vare er under 200 kroner, blir den ikke fortollet, altså sjekke om det er toll på varen og heller ikke pålagt MVA.

Altså vil det ikke bli pålagt MVA og vil den DVD'en koste 189,97 NOK.

MERK, frakt ikke tatt i betraktning. Men frakt skal ikke medberegnes når varen sjekkes for om den går under eller over fortollingsgrensa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...