Solsviken Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Lurer på en ting i forbindelse med kjøp av dataskjerm. Har sett på noen modeller som har fullHD oppløsning 1920*1200. Dersom jeg ønsker å spille i 1680*1050 - eksempelvis om laptoppen ikke drar spill så bra helt opp i 1920*1200, vil bilde da bli kornete? Slik det er i dag med min 22" som max støttet 1680*1050 vil alle andre oppløsninger en dette gi et veldig stygt bilde. Finnes det altså noen mulighet for å justere oppløsningen ut over 1920*1200 uten at bildet blir stygt ? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Bildet vil bli dårligere enn i native oppløsning, men jeg synes det går helt greit til spillbruk. Det er verre til desktopbruk der man har mye liten skrift etc. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Alright. Da får jeg et dilemma, vet ikke om jeg har noen PCer med godt nok skjermkort til å spille i så høg oppløsning. Hvertfall ikke på stasjoneren, laptoppen min har kun nvidia 9600GT. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Alle LCD/Plasma skjermer vil alltid gi best bilde i sin native-oppløsning. Eneste måten å unnga bilde-degradering ved andre oppløsninger er å forminske bildet på skjermen slik at feks. et bilde på 800*600 faktisk bare bruker 800*600 piksler på skjermen. Dette er dog en løsning som ikk er særlig tilfredstillende for de fleste da man ikke får utnyttet hele skjermen. Edit: Som nevnt over, spillbruk evt. film går helt greit, men desktop blir katastrofalt. Endret 16. januar 2009 av Vice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå