Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med skjermkort & oppstart

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått problemer med det splitter nye skjermkortet jeg fikk i dag.

Har koblet det til helt riktig, men pc'n min henger seg og vil ikke reagere, tasture melder seg ut og musa vil ikke reagere. Skjermen forblir mørk. Hva skal til for å fikse problemet mitt.

Notes: Skjermkort - Geforce 9600 GSO, kjøpt fra komplett.

Asus AN52 hovedkort, kjøpt fra komplett. PSI express 16x

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket skjermkort hadde du før Geforce 9600 GSO kortet du nå har satt inn uten respons? Kan være et driverproblem om de ikkje blei sletta før du tok ut det gamle skjermkortet - spesielt vrient om det er drivere til et ATI skjermkort på disken og et nVidia skjermkort i maskina for første gang, det kan gi kraftig krasj....

Du har passe kraftig PSU? (26A på 12V og effekt fra 450W og opp) - fant PSU "krav" i en test hos The guru of 3D

Lenke til kommentar

Har du nyeste nvidia driver ? Mange som har problemer med den desverre... Maskinen starter normalt? men vil ikke gå inn i windows ?

skjermen blir bare svart ? Jeg har samme problem... skulle gjerne ha en løsning.. hjalp ikke for meg å gå tilbake til gammel driver...

Lenke til kommentar

Jeg får ikke startet opp noe i det hele tatt, skjermen forblir jo bare svart når jeg prøver å starte PC'n.

30sec etter at jeg har startet opp PC'n så henger den seg opp.

Har funnet en måte jeg kan starte PC'n på nå da men sinnsykt irriterende uansett.

Restarter bare Biosen ca 60 ganger så starter jeg PC'n og restarter den et par gang så kommer den...

PS: Gamle skjermkort er GeFORCE 8600GT, samme problem. (drivere er installert.)

Endret av Gamer93
Lenke til kommentar

Selv om jeg ikke er sikker, så høres dette ut som et minne problem. Kan jo være skjermkort au, men da burde du ha fått noen pip under POST.

Hvilket minne har du?

Som en test, kan du gå inn i BIOS og øke spenning til minne med 0.1V, ikke mer.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...