Gå til innhold

Samsung A656 eller A756?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg LCD-TV nå. Alternativet er å vente til noen 2009-modeller kommer, har ikke bestemt meg helt. :)

Men: Er det noen som kan forklare forskjellen på LE40A656 (eller egentlig A686, men er vel omtrent bare fargen som er forskjellig) og LE40A756 ? Ser at A756 er erstattet med A766 på samsung.no, men A756 selges fortsatt.

Prisforskjellen er 1000,- kr, så det er overkommelig hvis A756 er nevneverdig bedre.

I tillegg til "bra bilde" er jeg opptatt av hvor bra de takler panorering, om det er samme input lag på begge to, om noen av dem har støyende vifter, e.l....

Støtte for riks-tv er uvesentlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vurderer å kjøpe meg LCD-TV nå. Alternativet er å vente til noen 2009-modeller kommer, har ikke bestemt meg helt. :)

Men: Er det noen som kan forklare forskjellen på LE40A656 (eller egentlig A686, men er vel omtrent bare fargen som er forskjellig) og LE40A756 ? Ser at A756 er erstattet med A766 på samsung.no, men A756 selges fortsatt.

Prisforskjellen er 1000,- kr, så det er overkommelig hvis A756 er nevneverdig bedre.

I tillegg til "bra bilde" er jeg opptatt av hvor bra de takler panorering, om det er samme input lag på begge to, om noen av dem har støyende vifter, e.l....

Støtte for riks-tv er uvesentlig.

Kan ikke si noe om A756, men hvis noen skulle si at A656 sliter med input lag vil jeg bare at du skal vite at dette er fikset ved en firmware oppdatering.

Lenke til kommentar
Oppfølgingsspørsmål:

A656 har bare pixelmapping på én HDMI-inngang? Hva er grunnen til det? Ønsker man ikke 1:1 mapping på alle kilder? Har tenkt å koble til PC, BD-spiller og kabel-TV-boks foreløpig.

Er ikke 1:1 pixelmapping det samme som just scan? Er i hvertfall noe jeg har hørt.

Hvis ja kan jeg garantere at just scan finnes til både scart 1 og hdmi 1.

Lenke til kommentar
Oppfølgingsspørsmål:

A656 har bare pixelmapping på én HDMI-inngang? Hva er grunnen til det? Ønsker man ikke 1:1 mapping på alle kilder? Har tenkt å koble til PC, BD-spiller og kabel-TV-boks foreløpig.

Er ikke 1:1 pixelmapping det samme som just scan? Er i hvertfall noe jeg har hørt.

Hvis ja kan jeg garantere at just scan finnes til både scart 1 og hdmi 1.

Vel det forklarer fortsatt ikke hvorfor det bare er på én hdmi, ikke alle. Scart skal jeg nok unngå... :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...