Gå til innhold

Spill PC - Max 5000

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har ligget på lat siden i det siste på hardware. Så jeg trenger litt hjelp ang komponenter til min PC.

* Hva skal maskinen brukes til?

Hovedsaklig spill

* Prisantydning

Max 5000, helst billigst mulig

* Skal maskinen overklokkes

Nei

* Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert?

Jeg vet ikke hvilken produsent som "leder", så der trenger jeg litt hjelp :)

* Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc

Jeg trenger ikke:

Kabinett

Skjerm (Jeg har en 19'', visst det har noe og si.)

Mus

Tastatur

Hardisk

Operativ System. (Vista 64bit.)

CD-Rom

* Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer

Så hovedsaklig er jeg ute etter Skjermkort, RAM, Hovedkort, Strømforsyning, CPU.

(Jeg får komponenter til innkjøpspris fra komplett, så kjøper helst hardware derifra. )

MVH Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er et forslag til Spill-PC. Mitt forslag kommer litt over 5000, men du kan fjerne DVD-brenneren og velge et litt billigere hovedkort, så er du ikke langt over grensen. Og om du får alt til innkjøpspris hos Komplett skal du vel komme under 5k uansett. :)

Omtrent samme oppsett som jeg har, du kan nok gå for en noe svakere psu uten at det vil ha noen innvirkning (550/450), men hvis du har $$ til det så gå for 650w. Det er uansett bare småpenger å spare.

MSI har vel ikke det beste ryktet når det gjelder hovedkort, jeg har selv et Asus P5Q Pro, og kan anbefale det.

Lenke til kommentar

Skal man ha en spill pc så burde man egentlig bruke mer enn 5000 kr.

Man får en pc til 5000 kr men det er ikke hva jeg vil kalle en spill pc som vil spille alt av spill i BRA kvalitet.

Bruk heller litt mer penger å få bedre ytelse og en bedre spillkveld.

Lenke til kommentar
uhm nei? 5000 er mere en nok til og dra dagens spill med rimelig bra FPS. Ser ikke poenget i og bruke 10k+ i en pc som blir utdatert innen 3-4 måndter uansett, men det er nå min mening.

Men nok OT, noen tilbakemeldinger?

Er helt enig. E8400/HD4850/P5Q Pro holder i massevis for meg. Det er også mulig å slenge på et HD4850 i crossfire ved en senerre anledning dersom behover skulle oppstå.

Ser vel greit ut det du har satt opp der, usikker på psu, ville selv valgt en corsair da jeg har inntrykket av at disse er bunnsolide, Men det er det sikkert andre som har mer peiling på enn meg.

Lenke til kommentar

Man kan ikke akkurat si at en pc blir utdatert etter 3-4 måneder. Kjøpte pc med 2 hd 4870 i cf og en e8400, osv for et halvt år siden. Det er de samme delene som gjelder i dag, og det kostet faktisk mindre for det da en det gjør nå, så man kan ikke akkurat si at det har blitt utdatert etter 3-4 måneder.

Lenke til kommentar

Enig der, det kommer helt an på hva slags krav man stiller. Skal man hele tiden spille de nyeste spillene i 1920x1080 med alt av detaljer på flatt jern, sier det seg selv at oppgraderingsjaget aldri vil ende. Men har man kresenheten i sjakk, så kan man finne glede i en PC til en forholdsvis rimelig penge.

Lenke til kommentar
er ikke så stor prisforkjell på :

Asus Radeon HD 4850 512MB GDDR3 - Asus Radeon HD 4850 1GB GDDR3.

Er det værdt de ekstra 300kronene?

Jeg vil si nei - mulig du kan få et par ekstra frames i spill med ekstremt store teksturer, men grovt sett er minnebåndbredden for lav til å utnytte det fullt ut. Det var hvertfall dette jeg konkluderte med etter å ha lest litt på [H]ardforums før jeg kjøpte det førstnevnte i forrige uke. Det går bare lekkert - spiller Fallout3 og COD4 makset ut i 1920 med meget spillbare framerates. På Crysis-skalaen kan du vel regne med rundt 30 fps avg.

Men kortet er stort! Var akkurat plass til det i mitt kabinett. Svart Coolermaster - type Komplett ferdigbygd.

Hurra for bang for buck segmentet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...