fgr Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Veit ikke helt om jeg poster rett her, men hakkepeil hva slags teknologi som brukes. last.fm/user/kristianraf de har lagd så at hver user får sitt eget directory og det blir mye enklere å huske link. regner med at det er virtual, nekter å tro at de har 10tusenvis directoryer. noen som veit om det er mulig å få til dette med noe programmeringsgreier uten å eie en server selv? Lenke til kommentar
OIS Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Veit ikke helt om jeg poster rett her, men hakkepeil hva slags teknologi som brukes. last.fm/user/kristianraf de har lagd så at hver user får sitt eget directory og det blir mye enklere å huske link. regner med at det er virtual, nekter å tro at de har 10tusenvis directoryer. noen som veit om det er mulig å få til dette med noe programmeringsgreier uten å eie en server selv? De trenger bare ha en server, og gi skrivetilgang til hver bruker under sin mappe /user/navn. Dette har ikke noe med PHP å gjøre, men unix/linux (kanskje windows?). Du kan fint gjøre dette selv med adduser, mkdir og chown. Men du må også gi dem tilgang til serveren via telnet/ftp/http hvis de skal laste opp filer etc selv. Har de 10000+ så er det nok delt over flere servere. Kanskje en server for dem som begynner med a eller aa til ae etc. Endret 16. januar 2009 av OIS Lenke til kommentar
fgr Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 jeg fant ut hvordan med hjelp av nettverksansvarlig her! fyfan detta tror jeg ikke det er mange som veit om. alt er virtual, og det går på paths/redirects du kan sette opp selv i phpadmin Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 kan bruke mod rewrite i .htaccess fila Lenke til kommentar
fgr Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 kan bruke mod rewrite i .htaccess fila jasså? hvordan gjøres det da? den metoden jeg fikk vite her var å redirecte i phpadmin greie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå