Korialstraz Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Hei. Har nettopp kjøpt deler til en helt ny maskin, og etter og ha installert den med Vista home premium 32 bit versjon, installert drivere and noen programmer begynte jeg å få problemer. Altså alt virket helt fint, til og med Warcraft 3 online, men da jeg skulle laste ned nyeste versjon av drivere mistet jeg kontakt med den trådløse ruteren. Den virket helt fint for de jeg leier hos, så det var altså PCen min som er problemet. Det samme hadde faktisk skjedd 2 ganger tidligere, og da hjalp det med en restart av systemet. Jeg trodde først det skyldtes gammel driver til nettverskortet, men det rakk jeg aldri å teste. Uansett etter at PCen starta fikk jeg fortsatt ikke koblet til, så jeg gikk over alle instillingene relatert med nettverkskortet for å se om jeg kunne finne feilen. Det gjorde jeg jo selvfølgelig ikke, dermed prøvde jeg en restart til. Hjalp ingenting så jeg skrudde PCen helt av før jeg prøvde å slå den på igjen. Jeg trykket på start knappen, alle viftene startet (6 i kabinettet + GPU og CPU vifte), men skjermen får ikke noe signal ("No signal input"). Dette var jo merkelig, så tenke jeg skulle prøve å starte den på nytt en gang til. Hjalp ingen ting og jeg begynte bli (og fortsatt er) urolig. Okey tenkte, PCen starter ikke, så jeg får begynne og elliminere feilårsaker. Skjermkortet mitt har 2x DVI utganger og kom med en DVI kabel, en DVI-VGA adapter og en DVI-HDMI adapter. Jeg har kun DVI og VGA kabel, så dermed ble disse testet. Started med DVI kabel på ene utgangen, men fikk ikke bilde. Prøvde andre utgangen uten hell. Koblet till DVI-VGA adapter for så å prøve med en VGA kabel jeg hadde liggende. Fortsatt ingen hell. Så det virker ikke som et problem med skjerm eller kabel. Derimot er det mulig at skjermkortet er problemet, men et 3 dager gammelt skjermkort burde ikke bli ødelagt så fort. Etter dette prøvde jeg å ta ut kabelen til strømforsyninga i noen sekunder, sette den inn igjen, men vil fortsatt ikke starte. Dette var ganske seint i går kveld, så jeg gikk å la meg. I dag har jeg sett litt på nettet og denne siden etter mulig løsninger på problemet mitt. Tror jeg kikket igjennom en 8 sider her eller no. Uansett så langt har jeg en liten liste med ting jeg vil prøve, men kan alltids trenge flere metoder som folk har fikset lignende problem med. Lista er som følger: Sjekke at alle kabler og jumpere er ordentlig koblet til. Cleare CMOS. Starte PCen uten RAM, HDD, WLAN og DVD. Om PCen starter kobler jeg til en og en for å se om jeg finner feilen. Noen nevnte et sted på dette forumet at ASUS hovedkort ikke er helt glad i OCZ RAM, og det er jo det jeg har. Så i stedet for å sette RAM instilling på auto i BIOS, skulle man prøve å stille inn disse manuelt. Delene er jo kun noen dager gamle, og jeg har holdt på en del med PCer før, så jeg vet å være forsiktig når jeg setter PCen sammen. Dessuten så funket PCen helt fint både på onsdag etter å ha satt den sammen og på torsdag fram til dette problemet oppstod. Etter å ha lest på nettet så ville jeg nesten tro at å cleare CMOS og flashe BIOS kan hjelpe, men hvis ikke dette går vil jeg helst ha samlet en liten liste med mulig løsninger. Nå skal jeg ikke si helt sikkert at det ikke er hardware feil, men vil helst prøve andre løsning først. Jeg tipper vel det hjelper å vite hva slags deler jeg har, så her er oppsettet: Kabinett: Antec 1200 Hovedkort: ASUS S-775 P45 P5Q3 http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=%23159458 GPU: NVIDIA GeForce GTX 280 http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=%23147954 CPU: Intel E8500 3,16 GHz dual core http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=%23137536 RAM: OCZ DDR3 PC3-8500 2 GB modul (x2) http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=%23160148 PSU: OCZ/PCP&P Silencer 750w Quad http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=%23139090 HDD: Samsung 1 TB 7200 RPM http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=%23134712 Har en liten følelse at det er kun en liten ting jeg har oversett. En bagatell eller no Håper noen her kan hjelpe til, for jeg vil jo helst ha dette beistet oppe å gå så fort som mulig! PS: Beklager for wall of text EDIT: Vil bare nevne at jeg drar hjem til familien for helga. Skal se om jeg får skjekket innom her på lørdeg, hvis ikke er jeg tillbake på søndag. Håper på mange forslag! Ha en god helg alle sammen! Endret 16. januar 2009 av Korialstraz Lenke til kommentar
Freddox Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Det var svært så mange slike problemer det er for tiden. 2009s landeplage det her Har ikke så mye vettugt å komme med, men vil bare si at jeg har for øyeblikket akkurat det samme problemet med det grafikkortet du har. Jeg har for øvrig sendt inn mitt for reklamasjon, og jeg kan jo fortelle deg hvordan den historien ender straks jeg får svar fra komplett. Videre: Hva med å prøve et annet grafikkort? EIDT: Bør kanskje nevne at PCen min aldri har fungert. Det at din maskin var oppegående en liten stund før dette skjedde gir jo alt annet enn mening. Endret 16. januar 2009 av Freddox Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Da var problemet løst. Viste seg at PCen ikke likte det trådløse nettverkskortet mitt. Selv om det ikke er mer en 1 år gammelt eller no skapte det problemene. Det rare var jo det at PCen faktisk funke med kortet i og kunne koble seg til nettet også. I hvertfall helt fram til at jeg ikke fikk starta PCen. Men er fortsatt interrest i hvordan det vil gå for deg Freddox! Får håpe det ordner seg for deg. Lykke til! Lenke til kommentar
Freddox Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Fikk svar fra komplett i dag. Grafikkortet var, som jeg håpte , defekt! Og de hadde ikke flere 280GTX på lager, så nå får jeg til og med 285GTX istedenfor. Yaj! Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Det blir bra vettu! Får vi håpe at den virker bra da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå