Hypsilofodonten Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 vel.. pcen sto på og lastet ned noe greie i natt, så når jeg våknet hadde den restarta... altså xp rebota. Etter litt lesing i forumet fant eg ut at automatisk restart sto på men det har det jo alltid gjort og det er første gang maskinen plutselig restarter seg. Eneste programmene som var oppe var ws_ ftp og msn som btw sto som "show as offline". Er det noen logg som jeg kan se hvorfor dette skjedde ? har jeg blitt hacka? hørest rart ut siden jeg ikke var på mirc eller noe.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Det kan jo ha vært noe så enkelt som et lite speningsfall på nettet. Det varierer veldig hvordan PCer takler slike spenningsfall, har selv opplevd at det blinket litt i lyset og 2 maskiner restartet mens 3 andre ikke ble berørt. Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 13. april 2003 Forfatter Del Skrevet 13. april 2003 spenningsfall hmm det tenkte eg ikkje på men uansett synst jeg det er rart fordi lignende problem aldrig har hendt før at pcen reboota. Men det virket som om det var reebotet fra win xp sin side fordi jeg har 2 x xp paa maskina som ligger på hver sin hd, når jeg sjekka så var det feil xp som var loada fordi eg må trykke en ned for få den jeg normalt bruker. Så når jeg restarta for og gå inn i den xp jeg bruker så kom det ikke opp noe scandisk slik som det normalt sett pleier? men oppstarten tok litt ekstra lang tid.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 hendelseslogg, i kontrollpanel adminastrive verktøy hendelseslogg. Eller bare last ned aida 32 så står det der Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Så når jeg restarta for og gå inn i den xp jeg bruker så kom det ikke opp noe scandisk slik som det normalt sett pleier? men oppstarten tok litt ekstra lang tid.. Tror ikke det er scandisk i XP.... Høres uansett mest sannsynlig ut med et spenningsfall ja! Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 13. april 2003 Forfatter Del Skrevet 13. april 2003 gikk gjennom event greiene i administrative tools, fant ingenting der men med asus probe så viser loggen at viftene stoppa kl 02.30. Så det er et tomromm i win loggen. så det er vel spenningsfall? Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 13. april 2003 Forfatter Del Skrevet 13. april 2003 leita litt i event historyen til den andre xpen, der såg eg at den har kjørt scandisk eller hva det nå heter.. Sammtig så var det ikke noe log stopped i event historyen.. så da går jeg utifra at dette var noe som skjedde brått slik at den restarta seg ? f.eks spenningsfall... Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 En gang da jeg kom hjem fra skola var PCen min avslådd. Jeg spekulerte fælt i hva det var som kunne ha gjort dette. Fant etterhvert ut at det var en klåfingret lillebror inne i bildet *kremt* :oops: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå