simenss Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Er på jakt etter en bærbar "skrivemaskin" til notering på forelesninger. Har en 17" MacBook Pro fra før, men den er i største laget når jeg benytter tog. Maskinen må kjøre Mac OS X eller Windows XP, men Apples maskiner blir nok i dyreste laget. Har en ekstra XP-lisens liggende dersom det kan få ned prisen. Det viktigste er at den kan kjøre Microsoft Word, at den har best mulig batterikapasitet, og at den har trådløst nettverkskort slik at jeg kan lese nyheter i pausene. Prisen skal være så lav som mulig. Forslag? Lenke til kommentar
Frosten Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Er på jakt etter en bærbar "skrivemaskin" til notering på forelesninger. Har en 17" MacBook Pro fra før, men den er i største laget når jeg benytter tog. Maskinen må kjøre Mac OS X eller Windows XP, men Apples maskiner blir nok i dyreste laget. Har en ekstra XP-lisens liggende dersom det kan få ned prisen. Det viktigste er at den kan kjøre Microsoft Word, at den har best mulig batterikapasitet, og at den har trådløst nettverkskort slik at jeg kan lese nyheter i pausene. Prisen skal være så lav som mulig. Forslag? Toshiba Satellite A300-1NN 15.4"WXGA Januar tilbud 4995,- Lenovo N500 15.4"WXGA, Go 9300M, T3200,3 GB,250GB,DVD±RW,11n WLAN/BT,VHP 4995,- men ikke på lager før i februar. Asus EEEPC1000H Minibærbar 3695,- Trengte akkurat det samme som deg. Bestilte en Asus EEEPC1000H i går kveld da jeg trenger den asap og ikke kunne vente på Lenovoen som veldig mange foreslår for tiden. Jeg så ikke Toshiba tilbudet før i dag og det er en sterk konkurrent til Lenovoen, så om du ikke tar sjansen på en liten netbook pc så er det et godt alternativ. Jeg håper og tror at jeg kommer til å bli storfornøyd med min lille Asus EEEPC1000H, men 100% sikker kan jeg jo ikke være før jeg faktisk har fått brukt den en stund Uansett er den helt rå på batteritid samtidig som den har 10' og nesten normal størrelse på tastatur. Lenke til kommentar
simenss Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 3695 kroner er relativt mye for en "skrivemaskin". Ville det ikke være smartere å bestille en billigere modell av EEE, og heller kjøpe et ekstra batteri? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Asus EEE 900 (1 Gb RAM, 16 Gb SSD) eller ACER Aspire One A110L (512 Mb RAM, 8 Gb SSD) er begge maskiner til ca kr 2000 via nettbutikker. Disse vil begge være gode alternativer for deg. Begge leveres med Linux, men siden du har en XP lisens er den saken "biff". Selv har jeg EEE 900, og er godt fornøyd med den. ACER har noe bedre prosessor (mer strømgjerrig) og noe bedre tastatur, mens ASUS har bedre TouchPad og mere minne (men noe tregere SSD). Fordelen med ASUS er tilgang på rimelig ekstrautstyr, siden ASUS på mange måten er "originalen". Det du ikke vet, og ikke vil vite, finner du på http://forum.eeeuser.com/. Tilleggsutstyr kan du kjøpe rimelig herfra med 7-10 dagers leveringstidm http://dealextreme.com/. Jeg har kjøpt masse derfra, bl.a. TouchScreen og bæreveske. Høykapasitetsbatteri for EEE 900 koster $ 50 inklusive porto (+ evt toll). Synes du lagringsplassen høres for liten ut, så er SDHC kort løsningen. Ca kr 200 for 8Gb og ca kr 350 16Gb. Lenke til kommentar
simenss Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Da kommer jeg kanskje best ut med ASUS EEE 900 og dette batteriet? Står ikke hvor mye batteriet veier, men det er vel ikke så mye at det har stor betydning. Ser også at det ikke er originalt. Er alltid litt skeptisk til slikt. Noen som har erfaring med dette batteriet eller uoriginale batterier til bærbare maskiner? Lenke til kommentar
sampaka Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Asus eee900 er ukas tilbud på komplett.no for 1995 med XP Lenke til kommentar
sampaka Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Asus eee900 er ukas tilbud på komplett.no for 1995 med XP. Tror personlig jeg ville gått for en 1000H. 900 har veldig lite tastatur. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hvis den skal brukes til mye skriving vil jeg si at forskjellen på eee 900/700 og eee 1000/s101 er enorm! for min del var det dette som avgjorde at jeg gikk for 1000h, den er rett og slett brukbar til å skrive mer enn "www.vg.no" på... Men det er bare for min del, med mine fingre... Jeg anbefaler å teste dette selv, om du bor i oslo har de begge størrelsene tilgjengelig på digitalimpuls i møllergata, da får du testet de fysisk. Lenke til kommentar
olavgb Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Hva med en Livescribe Pulse SmartPen til 1300kr for 1Gb og 1800kr for 2Gb? Mvh Olav B, G Endret 19. januar 2009 av olavgulb Lenke til kommentar
simenss Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Har du erfaring med denne pennen som student olavgulb? Syntes den mangler vesentlige ting som rimelig tilgang på notatblokker, håndskrift til digital tekst (redigerbar), og støtte for forskjellige farger (prøv å tegne en graf med 10+ funksjoner i én farge). Finnes det bedre alternativer? Lenke til kommentar
olavgb Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hehe, nei, har ikke det, men jeg så for meg at den kunne vært kjekk å ha i noen fag der man må tegne noen skjemaer eller i mitt tilfelle hadde den for det meste vært brukt for å skrive ned formler i fysikk og utregninger i matte. Er ikke akkurat ofte man trenger flere farger i timene mine, så jeg kunne godt ha hatt en sånn en, da alt det andre i fagene mine ellers er på data. Men var kun et lite forslag fra min side Mvh Olav B, G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå