*Magnus* Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Hei. Er ikke sikker på om dette er den rette plassen og poste dette, så bare flytt den om nødvendig. Har fått et problem i de siste dagene, hver gang jeg slår på pc'en, så er det et eller annet inni der som lager en høy dure lyd, som jeg ikke klarer og finne ut hva det er. Det kommer først etter noen sekunder etter at jeg trykket på start knappen, og når jeg slår av pc'en så henger den litt igjen, som om det var en av viftene som var dårlig "smurt" eller noe. Når jeg restart igjen, så funker det vanlig vis. Litt vanskelig of forklare, men er det noen som har peiling på hva det kan være? -Takk Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Du bør åpne kabinettet og sjekke viftene. Kan være støv og hår som har kommet inn i en vifte og får den til å spinne ujevnt. Kan også være en harddisk. Noen harddisker spinner veldig fort og kan gi vibrasjoner i kabinettet. Dvd eller cd-rom kan også lage dure lyder når en plate er i. Spesiellt under oppstart. Lenke til kommentar
super_1990 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Har samme problem som deg, på noen eldre pcer jeg har, de bråker veldig når de starter opp, trodde først at det var noe som hadde satt seg fast i vifta, åpna opp å sjekka, alt var som det skulle. Så jeg bestemte meg for å starte opp pcen og se hva som lagde lyden, ved å holde noen vifter tilbake, fant ut at det var en vifte som lagde den høye lyden, smørte den opp litt, hjalp ikke stort, men har ikke giddi å gjort noe med det, den blir stille om det har gått noen mins. Så prøv å stoppe noen vifter når du starter opp, og se om du finner noe mer ut av det Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 høres ut som om lyden kommer fra PSU'en, når jeg prøver og lytte hvor den kommer i fra. Er vell ikke mye jeg kan gjøre da, da jeg mister garantien hvis jeg åpner den. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Om den kommer fra strømforsyningen burde du bytte den, ikke fikle på den. Sjekker både prosessor vifte og skjermkort vifte? Eventuelt også hovedkort vifte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå