Gå til innhold

Hotmail-brukere får POP-tilgang

Anbefalte innlegg

Personlig syns jeg outlook og lignende er døden. Takke meg til en konto hvor jeg alltid kan komme til mailen samme hvor jeg er. For ikke snakke om formateringer, bluscreens og annet knask fra Bill Gates.

De er da ikke gjensidig utelukkende, jeg har eposten min lagret både lokalt og på Google sine servere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Personlig syns jeg outlook og lignende er døden. Takke meg til en konto hvor jeg alltid kan komme til mailen samme hvor jeg er. For ikke snakke om formateringer, bluscreens og annet knask fra Bill Gates.

Venligst utdyp.

Hvis du tenker på at epostklienter som MS Outlook sletter eposten etter at den er lastet ned til klienten, så er dette en begrensning i POP3 protokollen. Men du kan derimot velge at den skal la det være igjen en kopi på mailserveren, slik at du vil fremdeles kunne sjekke mailen din fra hvor som helst i verden.

Han sikter sannsynligvis til at Hotmail ikke støtter IMAP-protokollen. For sluttbruker er det ingen grunn til å velge POP foran IMAP.

Lenke til kommentar

Positivt, det er ikke lenge siden vi kunne lese om fortvilte Linux brukere som ikke fikk lest mailen sin fra Microsoft Hotmail. Med støtte for Pop kan nå Linux brukere sette kontoen opp med Evolution/Kmail/Thunderbird ++ og få tilgang. Når det er sakt så fikk jeg inntrykk av at de fleste av disse skiftet til gmail som er en langt bedre tjeneste.

Lenke til kommentar

Nei, jøss..... skal hotmail GJENNINFØRE POP støtte.... (for det var det det skulle stått i artikkelen, hotmail har nemlig hatt støtte for POP før, men MS syntes det var en god ide å fjerne denne.....) Hadde de laget en dugelig kalender og innført exchange støtte, så hadde de enkelt hatt ett produkt som kunne konkurert med gmail og litt til.. Men POP?? og ingen IMAP.... nei, håpløse greier

Endret av Lock-Aze
Lenke til kommentar

Enig i at IMAP hadde vært veien å gå, slik at du får synkronisert eposten din.

Dog er Windows Live Mail et duganes program til dette formålet og trenger heller ingen konfigurering annet enn epost-adresse og passord.

Bruker du Outlook, kan du bruke Outlook Connector (gratis) for å få tilgang til din Hotmail/Live-konto.

Det er riktig at de som betaler for Hotmail Plus har hatt POP3.

Selv har jeg brukt Gmail siden 2005.

Lenke til kommentar

Dette er tilsynelatende ingenting å skrive hjem om, hadde det ikke vært for at det nå blir lettere å emigrere bort fra hotmail. (regner med det gjelder @hotmail @msn og @live)

MSN er faktisk så håpløst at hvis man bytter konto på passport-adressen til en av overnevnte får man ikke bytte tilbake.

Lenke til kommentar
korte trekk; med pop laster du ned en kopi til mailklienten din. Med IMAP får du synkronisering av mail med server. Når du sletter en mail i klienten din, vil den slettes på server også.

For å pirke litt: Hvis jeg ikke har misforstått hva syncing egentlig er, så gjør den strengt tatt ikke det. Med IMAP så jobber man rett på serveren, man syncer ikke mellom mailklient og server, så sant man ikke setter det opp i mailklienten.

Lenke til kommentar

Det er vel en innrømmelse av at raidet mislykktes ?

En liiiten Hitlerinspirert drøm om verdensherredømme er knust ?

Og bra er vel det.

Jeg brukte HotMail før, men åpnet denne i OutlookExpress, men det likte MS jo heller ikke, og fjernet denne muligheten til sitt eget systems individualisme.

Dumt spør du meg.

Jeg liker ikke sånne som vil innskrenke de mulighetene teknikken kan gi - med visse etiske begrensninger da.

Derfor liker jeg ikke Liveprosjektet.

Det er "invaderende" - en arv fra MSN Explorer og lignende, som ennå henger ved.

Så MS : Dropp det og endre det i en mindre påtrengende oppførsel !

Hvis det da er et mål for MS at flest mulig skal bruke programmene de utvikler ?

Jeg vil helst få bruke den gamle OE som jeg er vant med. Gjerne sidelengs også, som er bedre tilpasset de nye skjermformatene. Det skal LiveMail oppfylle - hvis det bare var mulig å forstå hvordan man får den til å virke.......

Min skyld ?

Vel, jeg holder meg for å være et stykke opp fra bunn nivået på idiotskalaen, men super er jeg langt ifra.

Og måler man hva jeg får ut av å lese på Microsoft's Hjelpe-forklaringer er jeg nok helt på bånn.

Nå bruker jeg W7 beta1 (som jeg liker godt), og det er vel meningen at man skal laste Liveprosjektet.

Så er også gjort, men vraket etter få dager som håpløst.

Livepakka klarer ikke dekke mitt behov for en mailklient og et direkte mld.system med voip.

Etter å ha testet ThunderBird2 syns jeg denne er bedre enn OE til mitt formål, som er ganske enklelt.

Så bruker jeg Skype beta - og da klarer jeg meg.

Om jeg tenker på å teste Liveprosjektet en gang til ?

Ikke med det første........

Lenke til kommentar

Way to late...

Skjønner ærlig talt ikke de som har hotmailkonto ennå. Gmail er så mye mer fleksibel at jeg ikke har angret ett sekund på at jeg byttet for flere år siden.

En nyttig funksjon er at en kan bruke gmail til å hente mail fra andre kontoer slik at en slipper å sette opp flere i eget program på PC.

IMAP fungerer helt topp for mine maskiner og i tillegg har jeg et bokmerke til spam som jeg sjekker periodisk for å unngå at noe nyttig går i søpla.

Lenke til kommentar

hva er egentlig forskjellen på å sitte med en epost klient direkte på pc eller dra til en nettside og bruke epost klienten sin? jeg foretrekker heller at MS har gjort som de har gjort at man må bruke deres nett tjeneste for å få mail, for da er det jo de som blir sittende med dritten om man får spam.

btw hva gjør gmail bedre enn live tjeneste fra MS? begge deler hjelper jo en med å sende og motta mailer.

er det utseendet? er det tjenestetilbyderens rykte og ry? er det navnet? i don't get it :(

Lenke til kommentar
er det utseendet? er det tjenestetilbyderens rykte og ry? er det navnet? i don't get it :(

Er nok flere årsaker. Personlig synes jeg Outlook har et mer ryddig utseende enn Hotmail.com samtidig som man slipper alle banner-ads. I tillegg har jo Outlook endel kraftige funksjoner man ikke finner i online email-lesere.

Ser mange her som foretrekker Gmail, men jeg må ærlig innrømme at jeg ble skremt bort fra Gmail etter å ha lest i Forbrukerrapporten at de samlet inn opplysninger om alt du gjør med gmail-kontoen din. Hvilke emails du får, hvem du sender til osv. (Sikkert mange som ikke er enige i dette, men jeg fortrekker heller Hotmail. Du må jo ha en Hotmail-konto for å kunne lasta ned betas og trials fra Microsoft...)

Personlig kunne jeg tenkt meg at Hotmail gikk over til å bruke Outlook Web Access samtidig som de tilbød både POP3 og IMAP. Men det er nok for mye å be om...

Ser ikke vits i popen, men har betalingsløsningen IMAP?

Utrolig irreterende når du har hotmailen i outlook og sletter en mail der så må en

også inn på webmailen for å slette den der også.

Etter litt research finner jeg ingen ting om at betalingsløsningen Hotmail Plus tilbyr IMAP. Men etterhvert som Hotmail går over til vanlig POP3 vil jo mailene bli slettet fra Hotmail sine server når du laster dem ned til Outlook (sett inn annen epostklients navn her.) Da slipper du å gå over på webmailen og slette de der også.

Lenke til kommentar
Etter litt research finner jeg ingen ting om at betalingsløsningen Hotmail Plus tilbyr IMAP. Men etterhvert som Hotmail går over til vanlig POP3 vil jo mailene bli slettet fra Hotmail sine server når du laster dem ned til Outlook (sett inn annen epostklients navn her.) Da slipper du å gå over på webmailen og slette de der også.

Problemet blir jo da at du ikke kan lese mailen fra en annen PC, eller de går tapt om PC-en din blir stjelt eller kræsjer. Med IMAP blir det mye mer elegant, og de fleste mailklienter har også mulighet for offline-modus for IMAP, slik at du også får med den ene fordelen det er med POP.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...