Gå til innhold

"fotball"pc - Hva Velger Jeg?


Anbefalte innlegg

Jeg har 3 pcer i hus, men alle er "opptatt". I kjellern har jeg projektor. Til denne ønsker jeg å tilknytte en rimelig pc som skal streame fotballkamper fra tv2sport fra fxtv.no

 

Så det er ikke store behovet jeg trenger. Hva er den rimeligste løsningen?

Kan gjerne kjøre Linux...(sparer vel en 1000lapp)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tidligere satt opp et greit oppsett til denne bruken tidligere: Linky.

 

Jeg er usikker på om du får streamet kampene med et linux-basert system. Jeg fikk ihvertfall aldri sett noe fra TV2 Sumo i sesongen som var.. Microsoft er temmelig tungt inne på programvaresiden og lesser på med sine lukkede kodekser og whatnot, så jeg gir deg dårlige odds, dessverre :( Prøvde FXT.no nå, men fikk ikke streama en dritt, hverken med mplayer eller Totem.. Håper inderlig at de løsner på formatene til sesongen siden så mye av det blir nettbasert. Det er jo selvfølgelig mulig at du kan få til å bruke Windows Media Player gjennom wine og streame derfra, men er usikker på hvordan det vil fungere.

Lenke til kommentar

On-topic: strengt tatt kan nær alle "nyare" pc-ar klare det du spørr etter. I dei lågare prisklassane kan ein vell så godt gå over ein AMD-prosessor. No skal eg ikkje sei eg veit nøyaktig kva som trengs for å spele av utan hakking, men eit betre intergrert skjermkort bør klare det fint. Andre har sikkert meir kjennskap enn meg her :blush:

 

 

Off-topic: frå retningslinene

 

"8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold."

Lenke til kommentar

Syns den varianten som var linket til over var i overkant dyr.

Jeg skal kun streame fotball fra fxtv.

Er ingen racer på pc-bygging, men har funnet et kabinett jeg vil ta utgangspunkt i.

 

Kabinett

PointOfView M2-station ATX, media center modell

 

Kan noen hjelpe med og finne rimelig deler som passer til dette kabinettet. + alle ledninger og sånt som jeg trenger.

Alle deler må være fra Multicom.

 

Hovedkortet kan gjerne være med integrert nettverkskort,grafikk og lyd.

 

Ellers trenger jeg vel ikke så mye mer.....

Lenke til kommentar

Vennligst les Retningslinjene punkt 8 om piratvirksomhet.

#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

Nokre innlegg er fjerna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...