øl_i_tastaturet Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Hei. Jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg et Hoya R72 filter og lurer derfor på om det vil gi gode resultater med et vanlig Canon 450D kamera med Sigma 10-20mm objektiv? Har noen prøvd dette? Endret 16. januar 2009 av Bjørshol Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Sitter og venter på et Cokin P007 selv for å prøve ut IR med flere objektiver på mitt Canon 30D. Men vit at Canon har gode infrarøde filtre på kamerahusene sine, så det begrenser en del. I tillegg produserer ofte Sigma 10-20 hotspots. Se forøvrig her ang Sigma 10-20 og IR: http://www.flickr.com/groups/sigma10-20/di...57603672770406/ Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Det må i så fall være et sjeldent fenomen, har tatt en titt på Flickr og må si at det er mye bra med 10-20mm objektivet og R72. Det gjenstår å se! Har bestilt det nå. Tar av meg hodet og kaster det i veggen om det blir dårlige resultater. Dette var nemlig dyrt til 77mm. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Hvor bestilte du det fra? Fant også ut at det ble for dyrt (spesielt siden jeg ville ha til flere objektiver) så jeg tok en sjanse på cokin-filteret. Kom gjerne tilbake med erfaringer når du har fått det i hus. Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg bestilte det på Det Digitale Mørkerom (ddmr.no) for et par timer siden. Betalte rundt 2700 for det. Håper det er verdt pengene for det var en dyr investering. Jeg kan poste et par bilder når jeg har noe brukbart å komme med. Har aldri gjort det før så må vel litt trening til. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Det var da utrolig dyrt! Får det godt under halvparten på ebay. Tror jeg ender opp med å betale ca 250 for cokin-filteret jeg bestilte...tviler på at kvalitetsforskjellen er så stor. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Kan få hus som egner seg til modifisering + rett filter til den prisen Husk at objektiver med multicoating også filtrere ut slikt, så det beste er objektiv med coatingen slipt vekk, hus med det innebygde filteret fjernet, og ett slikt filter. Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Det var da utrolig dyrt! Får det godt under halvparten på ebay. Tror jeg ender opp med å betale ca 250 for cokin-filteret jeg bestilte...tviler på at kvalitetsforskjellen er så stor. Cokin er ikke så bra som alle skal ha det til. Jeg ble veldig skuffa over de filtrene jeg kjøpte av de, men er smak og behag såklart. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) HV-star har ikke R72 i Ø77 fatning inne men ellers så er dem forholdsvis billigere en kjøp i Norge. Endret 16. januar 2009 av Nautica Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Cokin er ikke så bra som alle skal ha det til. Jeg ble veldig skuffa over de filtrene jeg kjøpte av de, men er smak og behag såklart. Har ikke fått med meg at alle skal ha det til at de er så bra. Men jeg har flere selv, og de duger greit nok for min del. Ellers får du Hoya-filteret på ebay for GBP 70.99 + frakt eller GBP 105.00 inkl frakt Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg ombestemte meg. Det ble et D40 og et filter til det istedet. D40 er mye bedre på å ta imot infrarøde farger enn det 450D er. Prisen for D40 og filter til den ble ca samme pris som det hadde blitt for et filter til 77mm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå