Gå til innhold

Feil med lysere bukse enn overdelen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Har vært borti en "uskreven regel" om at buksa alltid burde være mørkere enn overdelen (skjorta, genseren etc...). Liv i regelen fremdeles, eller har den aldri eksistert? Selv har jeg den i bakhodet når jeg skal sette sammen en kleskombinasjon.

 

Nå må du tenke litt da...høres det logisk ut? Tenkt deg en svart overdel, hva i all verden gjør du da?:p

Lenke til kommentar
Det går helt fint med lysere bukse enn overdelen. Selv svart overdel går bra, hvis en avstemmer buksene til den.

 

Det er dette konseptet som er vanlig.

 

eh det var liskom det jeg mente da...er jo ikke mulig å gå med mørkere en svart, da må du velge en svart bukse..det er ikke så fett å set ut som en ninja :p

Endret av Nektard
Lenke til kommentar

Har personlig aldri vært borti den "uskrevne regelen" så tviler.

Det viktigste med antrekk er vel at fargene overlapper hverandre på en pen måte.

+ at hvite bukser er et mer varmt antrekk (aka sommer).

 

Det er helt vanelig å gå med dress flere ganger i uken, kommer jo f.eks helt ann på hva slags jobb man har.

 

OT: Mitt svar er nei. En forhåndsregel som er lur derimot er å se hvordan fargene overlapper hverandre og at man ikke har for sterke kontraster selv om det også kan fungere i enkelte tilfeller.

 

Unlimited

Lenke til kommentar

Det er jo ulike koder eller regler en kan gå etter. Man kan velge ton-i-ton, der en beveger seg innenfor samme fargeskala, men da må man som noen her har sagt, passe på at det ikke blir for likt.

 

Mye av trikset er å velge farger med like mye hvitt i seg, slik at de får samme lysrefleksjon. <da vil øyet oppleve at de hører sammen. Det gjelder fargevalg generelt, og om en kler seg i gråtoner.

 

Eller man kan legge opp til kontrast, slik som bildet over.

 

Så kan man også ta igjen en av fargene fra plagg til plagg. Det klassiske er jo at samme farge det er minst av på skjorta, skal det være mest av på slipset. Og på sokken.

Lenke til kommentar
Sterke kontraster er fint, ikke hør på Unlimited.

Det er jo derfor feks. svart/hvit, svart/rød ser bra ut.

 

Er vel mer viktig å tenke på at man ikke har for svake kontraster.

 

Og det med hvite bukser har Homme svart godt nok på.

 

Hvis du ikke så det så nevnte jeg i enkelte tilfeller. Personelig føler jeg ikke for sterke kontraster mellom fargene er fint i alle tilfeller. Kommer ann på antrekket ja, men synes casual kontraster fungerer greit, men resten blir litt for "synelig"... I forstand av at man skiller seg vel ut. Om sommeren spesielt er det greiere med kontraster.

Lenke til kommentar

Ser poenget deres. Forstår også at det jeg skrev kom litt ut på en feil måte.

 

Skrev "i enkelte tilfeller" og det blir veldig unøyaktig. Mente mer at må være forsiktig i valget, og er enig at det er en del kontraster som fungerer fint, så my bad. Men står forsatt for at det er en del "ekstreme" kontraster som jeg mener blir litt voldsomme.

 

PS!

Tar på meg feilen ; )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...