Gå til innhold

Bærbare datamaskinskjermer og innsynsvinkel?

Anbefalte innlegg

Jeg har litt lyst å kjøpe meg bærbar datamskin og lurer litt på noen småting rundt sånne.

En ting jeg har lagt merke til når jeg har sett slike i bruk er måten skjermen oppfører seg. Om man sitter litt på skrått er bildet nesten helt svart? Mens på noen skjermer har jeg sett at man kan sitte temmelig skrått på uten at bildet forandrer seg noe særlig. Samme med om man tipper skjermen, da er den lysere/mørkere etter hvilken vinkel man har satt den i.

Er dette noe dagens bærbare datamskiner også har "problemer" med? Har denne effekten noe navn? Jeg har fotografering som hobby og stiller da bl.a. lys og kontrast på endel bilder, og det er derfor jeg har tenkt på dette som et mulig problem. Er det noen som har noen tips omkring hva man bør tenke på da mtp bærbare datamaskiner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja det fungerer også, men husk at det kan gå tregt på laptopen da, vel det kommer jo ann på hvor mye du skal legge i den

de fotografene jeg har hatt kontakt med har hatt med seg laptoper ut på oppdrag bare for å lagre bilder på den o.l, men tar de med tilbake til "kontoret" for redigering, en hadde med seg en macbook pro ut og satt på en mac pro og redigerte.

Endret av simster
Lenke til kommentar

Jeg har jo i dag en stasjonær P4 på 3.0GHz med 3GB Ram, som er endel år gammel. Den duger til sitt bruk uten altfo mye ventetid når jeg holder på med bildene, men jeg kunne altså tenkt meg en bærbar i tillegg. Jeg innbiller meg at dagens bærbare matcher den gamle på hastighet stort sett uansett om man har en 2-3GB Ram?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...