Gå til innhold

Spenning på Northwood

CSSSK

Anbefalte innlegg

Har lest noe om at Northwood cpu'ene kan lide en sudden death hvis det kjøres med for høy spenning over litt tid. Har ganske nettopp investert i en 2,4GHz og et Abit BH7, og jeg har seff tenkt å overklokke en hel del... Er ikke særlig fornøyd med verken støynivå eller kjøleytelse på boxed vifta, så jeg driver og lager vannkjøling. Hvor høy spenning er det "trygt" å kjøre cpu'en på maks? PC'en står stort sett og jobber på 100% load, enten med divx eller seti eller andre ting hvis det skulle ha noe å si...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"De lærde strides."

Hold deg under 1.7 og helst rundt 1.65 så skal vel de fleste være greit fornøyde med det i lengden. Det er i alle fall 1.7 som surrer rundt mest, synes jeg i alle fall at jeg har lest mest. Men jeg holder meg så lavt som mulig jeg ;) Strøm er det siste du skal sette opp, husk det. For det er den som gjør varmeproduksjonen høyest om du har den høyere enn nødvendig.

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Okey, kjører på 3GHz og 1,6V akkurat nå, vil mer, men tør ikke gå høyere pga kjølinga på chipset. Kun en kjøleribbe, og når tempen der passerte 70 grader syntes jeg det ble litt vel mye... Den var stabil og alt, men det høres ikke veldig sunt ut! Kommer til å få på en vannblokk der også med tiden tenker jeg... Gøy å endelig kunne klokke litt igjen =)

Lenke til kommentar

Satte fast en 80mm vifte oppå skjermkortet (som en midlertidig løsning)slik at den blåser rett inn på northbridge. Med kabinettemp på 20 grader ligger northbridge nå på 52-53 grader... Har en mistanke om at hk viser altfor høye temperaturer. Lå ca 10 grader pluss på cpu i forhold til det gamle hk, og systemtemp ligger 8 grader over det som den eksterne måleren viser... Med vannkjøling så ligger cpu rundt 50 grader (kjører da 3GHz og 1,6v). Syns det lukter litt av de målingene....

Lenke til kommentar

Høres ut som en merkelig temperatur måling for meg.

Jeg har riktig nok et et socket a hovedkort, men med en rolig 80mm vfte på northbridgen så er temperaturen på noe over 30 grader. Da har jeg prosessor på rundt 40.

Ribben som står på northbridgen er en zalman av den første typen (sort og ikke gullfarget)

80mm viter står bare løst på skjermkortet og blåser mot hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...