Gå til innhold

Oppgradere PC! Hva blir flaskehals?

Anbefalte innlegg

Har en Noctua NH-U12P kjøler for CPU. Har klokket til 3,6ghz på E8400, ligger idle på 20-30grader, og max på 40-50. Så den er helt ok.

Og etter flere google-søk har jeg ikke funnet EN som syntes ATi-kortet er bedre en 260GTX kortet.

Eller:

Om jeg kjøper nytt hovedkort. Hva blir bedre? En stk 260GTX, eller 2stk 8800GT?

Hehe, bruk Linpack (A.K.A Intel Burn Test) for å sjekke max-tempen, da får du nok høyere enn de gitte temperaturene, husk også å bruke riktig TJ-Max, eller last ned Real Temp. ;)

Når det er sagt så tror jeg du har mye mer å hente på din E8400.

260 GTX er dyrere enn 4870 kortet fra Ati, sjekk Prisguiden, ikke netshop (De er steikanes dyre på GPU's). Når det er sagt, hovedkortet ditt (som ihvertfall jeg har oppfattet er Intel-basert) det kan du ikke kjøre Sli på, enkelt og greit, så 2 stk 8800 GT er utelukka.

Nå har jeg testet endel Skjermkort, selvsagt både 260 GTX og Ati 4870 (både 512 Mb Versjonen og 1 Gb Versjonen), og 260 GTX blir taperen her, den yter tett opptil Ati 4870 og det skilles ikke så altfor mye, men skillnaden blir større når kortet både er dyrere og når du ikke har mulighet for Sli i fremtiden (på ditt hovedkort) så anser jeg det som idioti å kjøpe 260 GTX.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...