Gå til innhold

Oppgradere PC! Hva blir flaskehals?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har nettopp fått storstipend, og må jo ha noe å bruke pengene på. :p Såeh, jeg har nå en maskin her, som jeg kjøpte for ikke altfor lenge siden;

- Intel E8400

- OC PC2 6400 2GB ::: x2

- GeForce 8800GT

- Gigabyte GA-EP35-DS3L, P35, S-775, ATX

Lurer på om det er mulighet for å oppgradere bare litt på PC'en uten at det blir altfor mye? Regner egentlig med at det ikke er mulighet for å oppgradere for mye, siden det meste er nokså "likt", og om jeg skulle ha kjøpt 2X 8800GTX kort, hadde jo RAM og CPU blitt flaskehals uansett.

And, derfor tenkte jeg også. Mulighet for å klokke litt opp? For å forbedre ytelse uten å kjøpe noe kanskje?

Tar imot alle tips'n'tricks. ;)

Takktakk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kjøper en god kjøler kan du klokke cpu ganske mye. Ellers kan du oppgradere skjermkortet til ett GTX260 noe som gir en merkbar ytelsesøkning, noe større grafikkort er det ikke noe poeng i da resten av pcen blir en flaskehals. 2Gb med ram til kan jo også hjelpe. Hvis du ikke allerede har det så er jo en 22" widescreen pc skjerm ganske kult :)

Lenke til kommentar

Har en Noctua NH-U12P kjøler for CPU. Har klokket til 3,6ghz på E8400, ligger idle på 20-30grader, og max på 40-50. Så den er helt ok.

Og etter flere google-søk har jeg ikke funnet EN som syntes ATi-kortet er bedre en 260GTX kortet.

Eller:

Om jeg kjøper nytt hovedkort. Hva blir bedre? En stk 260GTX, eller 2stk 8800GT?

Endret av CCola
Lenke til kommentar

Jaoki, takk for svar. :)

Skal sende inn skjermkortet asap, og om jeg får pengene tilbake (de forlangte orginalpakningen o.l dersom jeg skulle få pengene tilbake) blir det 260GTX kjøp, og nye 4GB ram. Om jeg ikke får pengene tilbake, blir jeg å holde meg til 8800GT en stund til.

Hadde det hjulpet om jeg kjøpte 4GB ram til? Om jeg hadde gjort det hadde jeg fått dette:

CPU: E8400 3.0gzh @3.6ghz

GPU: 8800GT

Ram: 8GB OCZ

HK: Gigabyte P35.

Lenke til kommentar

HDD faktisk?

Og ja, om jeg kjøper 4gb ekstra, blir jeg å kjøre 64-bit OS. Om det blir XP eller Vista er uvisst. Sikkert XP.

Og skjermkort-situasjonen har jeg nok beskrevet god nok ovenfor. Så spørsmålet var vel egentlig om jeg hadde fått ytelsesøkning i det hele tatt om jeg kjøper 4GB ram til? ^^

Lenke til kommentar

Hos meg da før jeg solgte pcen min så kjørte jeg:

E6600 @ 3.6ghz

Asus P5b Deluxe

Corsair Xms2 3GB

Asus 8600GT

7200rpms disker

Når jeg kjørte den testen man kan kjøre i vista for å se ytelse så var det hdd som var flaskehalsen hos meg.

Om man vil ha en rask og effektiv maskin så ville jeg kjørt disker som er raskere enn 7200rpm eller ssd til os.

Dette er noe jeg skal gjøre selv også når det blir ny maskin nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...