Gå til innhold

[Løst]Lydformat ut av HTPC?

Anbefalte innlegg

Heihei..Tingen er at jeg skal bygg min HTPC med Bluray spiller..Jeg lurte på hvem og hva slags Lydformater Skjermkort støtter/stream?

Jeg skal ha en Dts HD master-,DD true HD- og pcm- dekoder/reciver..

Vet at 2.xxx, 3.xxx og 4.xxx radeon kortet kan streame lyd ut gjennom Dvi/hdmi adapter, så til reciveren...men jeg vet ikke hva den støtter av lydformater,skjermkortet altså..?

Eller må jeg kjøpe et Lydkort..?for å få alle lydformater dekket.

Tusen takk på forhånd

Endret av Jalleballe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Også mer lesning her:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1055454

Asus Xonas HDAV er det eneste lydkortet hvor du får spilt av HD-lydformater. Men problemet er at det ikke støtter 24p. Med andre ord kan du oppleve hakkete panoreringer på filmer du ser etc.

Så for øyeblikket, hvis du ønsker full støtte av 24p og HD-lydformater, så er det ingenting du kan gjøre.

Men det finnes to produsenter som jobber med en løsning.

Alle som eier Asus Xonar HDAV får kortet sitt innkalt til hardware-skifting. Da skal det nok visstnok støtte 24p

eller

Auzentech X-Fi HomeTheater HD

De lydkortene fungerer slik at du benytter deg av skjermutgangen fra skjermkortet ditt, og kobler det til lydkortet. Lydkortet har en HDMI-inngang og en HDMI-utgang. Utgangen kobler du til forsterkeren. Da har du både lyd og bilde på en og samme HDMI-kabel.

Et skjema:

Skjermkort -> (DVI adapter til ) HDMI (Kun bilde) -> Lydkort -> HDMI (Lyd og bilde)

Endret av Seb.R
Lenke til kommentar
HA!

Har drevet frem og tilbake med A NOVO med min Tatung (42"Full HD)!

Hva er ditt/dine problem med TV-en? (Ja - off topic, vet det).

Tven min må varmes opp for å få i gang Component inngangen,altså få bilde på skjermen...fra en halv time til timen..

Men noen ganger er det er det sånn på alt...Så det kan bare være starten på et større problem..

Hva er ditt problem..?

For å følge tråden så følger jeg rådene, og venter med kjøp av Xonar..

Må uansett kjøpe reciveren også, så venter litt.Litt kjedelig med vann og brød i en måned bare for å ha HD lydformatene..

Endret av Jalleballe
Lenke til kommentar

- ASUS Xonar HDAV1.3

- Auzentech X-Fi HomeTheater HD

- Radeon HD 4xxx graphics card.

The first two HDMI sound cards support not only multichannel LPCM but Dolby TrueHD/DTS-HD Master Audio bitstreams (so the player does not decode them). Radeon HD 4xxx supports only multichannel LPCM.

Fant det på et engelsk forum

Lenke til kommentar

Ergo, kjøp et hovedkort med 8200/8300/9300/9400 brikkesett.

Går du for AMD kjøper du 8200 eller 8300.

Går du for Intel kjøper du 9300 eller 9400.

Så avventer du å ser hvilket lydkort som blir best, og kjøper dette etter hvert.

Dette er hva jeg selv skal kjøpe snart:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=87310

Så får du en viss idé om hva du trenger. (SSD trenger du ikke :p )

Endret av Seb.R
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...