Jalleballe Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Heihei..Tingen er at jeg skal bygg min HTPC med Bluray spiller..Jeg lurte på hvem og hva slags Lydformater Skjermkort støtter/stream? Jeg skal ha en Dts HD master-,DD true HD- og pcm- dekoder/reciver.. Vet at 2.xxx, 3.xxx og 4.xxx radeon kortet kan streame lyd ut gjennom Dvi/hdmi adapter, så til reciveren...men jeg vet ikke hva den støtter av lydformater,skjermkortet altså..? Eller må jeg kjøpe et Lydkort..?for å få alle lydformater dekket. Tusen takk på forhånd Endret 16. januar 2009 av Jalleballe Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Du trenger et lydkort: http://avforum.no/forum/diy-htpc-konstruks...-htpc-enna.html Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Også mer lesning her: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1055454 Asus Xonas HDAV er det eneste lydkortet hvor du får spilt av HD-lydformater. Men problemet er at det ikke støtter 24p. Med andre ord kan du oppleve hakkete panoreringer på filmer du ser etc. Så for øyeblikket, hvis du ønsker full støtte av 24p og HD-lydformater, så er det ingenting du kan gjøre. Men det finnes to produsenter som jobber med en løsning. Alle som eier Asus Xonar HDAV får kortet sitt innkalt til hardware-skifting. Da skal det nok visstnok støtte 24p eller Auzentech X-Fi HomeTheater HD De lydkortene fungerer slik at du benytter deg av skjermutgangen fra skjermkortet ditt, og kobler det til lydkortet. Lydkortet har en HDMI-inngang og en HDMI-utgang. Utgangen kobler du til forsterkeren. Da har du både lyd og bilde på en og samme HDMI-kabel. Et skjema: Skjermkort -> (DVI adapter til ) HDMI (Kun bilde) -> Lydkort -> HDMI (Lyd og bilde) Endret 16. januar 2009 av Seb.R Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 NB: Før du styrer ræva av deg for å få "perfekt 24p" (som ikke er 24 ), så vær sikker på at TV-en din støtter det. Om den har vært i stua di en liten sutnd, og ikke var oen topp-modell, er det en overhengende fare for at den ikke gjør det. (Ikke et "HD-ready" krav). Lenke til kommentar
Jalleballe Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Har en Tatung 42 tommer..Jeg skulle nok investert noen lapper til..Jeg skal nå sende den på reprasjon.håper nå dennne serivcen er bra.. Men da ble det Xonar kort.. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 HA! Har drevet frem og tilbake med A NOVO med min Tatung (42"Full HD)! Hva er ditt/dine problem med TV-en? (Ja - off topic, vet det). Lenke til kommentar
disconnected_ Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Har en Tatung 42 tommer..Jeg skulle nok investert noen lapper til..Jeg skal nå sende den på reprasjon.håper nå dennne serivcen er bra.. Men da ble det Xonar kort.. Med mindre Asus har gjort enorme forbedringer den siste tiden ville jeg droppet det kortet. Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Enig. Det er rett og slett for risikabelt å kjøpe kortet allerede nå. Vent til begge produsentene har kommet med fungerende 24p-avspilling, så ser du fra tester om hvilket av kortene som er best. Lenke til kommentar
Jalleballe Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) HA!Har drevet frem og tilbake med A NOVO med min Tatung (42"Full HD)! Hva er ditt/dine problem med TV-en? (Ja - off topic, vet det). Tven min må varmes opp for å få i gang Component inngangen,altså få bilde på skjermen...fra en halv time til timen.. Men noen ganger er det er det sånn på alt...Så det kan bare være starten på et større problem.. Hva er ditt problem..? For å følge tråden så følger jeg rådene, og venter med kjøp av Xonar.. Må uansett kjøpe reciveren også, så venter litt.Litt kjedelig med vann og brød i en måned bare for å ha HD lydformatene.. Endret 18. januar 2009 av Jalleballe Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 "Ghosting" av komplementærfarger, samt ulik bilde på venstre/høyredel (ulik kontrast og/eller lysstyrke). Lenke til kommentar
Jalleballe Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 - ASUS Xonar HDAV1.3 - Auzentech X-Fi HomeTheater HD - Radeon HD 4xxx graphics card. The first two HDMI sound cards support not only multichannel LPCM but Dolby TrueHD/DTS-HD Master Audio bitstreams (so the player does not decode them). Radeon HD 4xxx supports only multichannel LPCM. Fant det på et engelsk forum Lenke til kommentar
zicoz Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Asus-kortet er ikke godt nok til å kjøpe, og Auzentech-kortet er ikke tilgjengelig enda. I tillegg mener jeg at Nvidia 8200/8300/9300/9400 (brikkesettene) har støtte for LPCM, og jeg tror det samme gjelder for G35 og G45. Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Ergo, kjøp et hovedkort med 8200/8300/9300/9400 brikkesett. Går du for AMD kjøper du 8200 eller 8300. Går du for Intel kjøper du 9300 eller 9400. Så avventer du å ser hvilket lydkort som blir best, og kjøper dette etter hvert. Dette er hva jeg selv skal kjøpe snart: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=87310 Så får du en viss idé om hva du trenger. (SSD trenger du ikke ) Endret 19. januar 2009 av Seb.R Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå