Gå til innhold

Xp Cd Leser Tidligere Xp Versjon Som Ukjent (skadde Filer)

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp reparert en pc som var utsatt for Lyn-nedslag. Kort og godt var det kun kabinettet, hardisken og CD/DVD stasjonene som kunne brukes.

De mest dyrebare filene skal være hentet ut ved hjelp av en dokkingstasjon.

Litt av problemet er at dette er en gammel maskin, med ISDN kort(dette er forøvrig sikkert steindødt, det har jeg ikke tenkt på før nå), fanden og mor hans. Slik at jeg godt kunne tenkt meg å brukt eksisterende XP da jeg ikke vet hvilke drivere og programmvare som ligger innpå. Fyren som eier maskinen har heller ikke alverdens peiling, og jeg har ikke anledning til å komme hjem til han for å sette den opp.

Ved oppstart kom jeg så langt at jeg såvidt så windowslogoen, før maskinen restartet seg.

Oki, jeg gjorde følgene. Bootet fra XP cd, startet gjennoppretningskonsollen. Kjørte chkdsk, skadde filer. Kjørte chkdsk /r, ok. Kjørte chkdsk /p. Alle filer fikset. I tillegg kjørte jeg en fixboot, selv om jeg i ettertid innser at bootsektoren antagelig var i orden.

Neste var å boote inn i innstalerings programmet.

Der vises en NTFS partisjon, og Windos cd`en kjenner ikke igjen den tidligere versjon som har vert inne. Det er og en annen partisjon på hardisken den heter: Partisjon 2 (inaktiv (os/2 Boot Mana 8268 MB ( 6164 MB ledig) - Kan dette være en gjennoppretnings partisjon?

Er det forsatt håp om å kunne fikse eksisterene partisjon med xp på, uten å legge inn xp på nytt? Dette er forøvrig en nøtt som kunne vert morrsomt å knekket, selv om jeg ikke har særlig peiling på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...