Rescue me Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Vel, det har seg slik at jeg bor i en by hvor de ikke tilbyr automatisering så må flytte til en liten plass for å ta det noe jeg absolutt ikke vil, særlig når det er hele to år det er snakk om. Det hadde vært jævlig digg å flytte til en av de større byene i Norge hvor de tilbyr dette, men de er utenfor fylket mitt og kan derfor ikke bare søke meg dit fra vigo.no. Det jeg lurer på er om jeg kan melde flytting til f eks Trondheim også søke meg inn på automatisering der? Hadde også vært toppers om jeg kunne ha fått borteboer stipend så jeg lever litt bedre (kan dog greie meg uten dette så lenge jeg skaffer jobb siden jeg kommer til å ha en del penger på konto til høsten). EDIT: Ser jeg hadde stor forbokstav i hvert ord i overskriften, kan ikke huske å ha gjort dette og bruker ellers aldri å gjøre det. Fikset nå da . EDIT2: Blir ikke liten skrift . Endret 16. januar 2009 av KnewtFan Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Når jeg skulle søke på VGS noen år tilbake, fikk vi beskjed om at det skulle være særs gode grunner for å gå på offentlig skole utenfor ditt eget fylke. Men snakk med skolen din, det må du nå uansett. Eventuelt privatskole? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Ta og snakk med rådgiver på skolen din du, tror da dette skal gå ann. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Når jeg skulle søke på VGS noen år tilbake, fikk vi beskjed om at det skulle være særs gode grunner for å gå på offentlig skole utenfor ditt eget fylke. Men snakk med skolen din, det må du nå uansett. Eventuelt privatskole? Noen som eventuelt vet om noen privatskoler som tilbyr automatisering? Ta og snakk med rådgiver på skolen din du, tror da dette skal gå ann. Skal få snakket med rådgiver neste uke, men ikke slutt å svare i tråden for det . Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Hvis ikke fylket ditt tilbyr den linjen du vil gå er det en god nok grunn til å gå i et annet fylke. Men hvis det går på at du vil flytte fra fylket blir det vanskeligere men det er absolutt mulig. Bare finn på en grunn for at du vil gå i et annet fylket så går det bra. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Hvis ikke fylket ditt tilbyr den linjen du vil gå er det en god nok grunn til å gå i et annet fylke. Men hvis det går på at du vil flytte fra fylket blir det vanskeligere men det er absolutt mulig. Bare finn på en grunn for at du vil gå i et annet fylket så går det bra. Linja finnes i fylket mitt, det er bare det at skolen ligger på en liten skit plass. Kan jeg ikke melde flytting til "insert plass" for så å søke meg på vgs der? Skal snakke med rådgiver neste uke. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Bare ikke begynn på privatskole, makan til kapitalisme skal du lete lenge etter. Tror det skal gå fint å flytte en annen plass og søke skole der. Men hvis linja allerede finnes i fylket du er i, er det nok ikke grunn nok at det er på "en liten skit plass". Du får ha lykke til uansett. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Bare ikke begynn på privatskole, makan til kapitalisme skal du lete lenge etter.Tror det skal gå fint å flytte en annen plass og søke skole der. Men hvis linja allerede finnes i fylket du er i, er det nok ikke grunn nok at det er på "en liten skit plass". Du får ha lykke til uansett. Skal nok styre unna privatskole ja . Håper det går ann å melde flytting også søke om skoleplass i det fylket man skal flytte til. Lenke til kommentar
passivaggresivsnekkern Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 vet ikke om jeg bumpet denne tråden for meger. jeg snakker med rådgiver om å søke i telemark (bor i vestfold) han ringte da til folka i telemark og spurte om dette gikk an, det viste seg at jeg må melde flytting innen 1 juni (eller no, husker ikke datoene så godt) og ha søkt om skoleplass innen 1 mars. jeg må da ha meldt flytting FØR jeg har fått vite om jeg har kommet inn på skolen eller ikke, derfor har jeg et lite dilemma Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 vet ikke om jeg bumpet denne tråden for meger. jeg snakker med rådgiver om å søke i telemark (bor i vestfold) han ringte da til folka i telemark og spurte om dette gikk an, det viste seg at jeg må melde flytting innen 1 juni (eller no, husker ikke datoene så godt) og ha søkt om skoleplass innen 1 mars. jeg må da ha meldt flytting FØR jeg har fått vite om jeg har kommet inn på skolen eller ikke, derfor har jeg et lite dilemma Ja, jeg fant ut det samme. Hadde lyst til å gå på skole i annet fylke men det ble for tungvint å måtte melde flytting før jeg søkte. I tillegg får du ikke borteboerstipend om du melder flytting, for da "bor" du liksom der du flyttet til og har ikke noe med foreldrene å gjøre lengre. Lenke til kommentar
Leema Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 vet ikke om jeg bumpet denne tråden for meger. jeg snakker med rådgiver om å søke i telemark (bor i vestfold) han ringte da til folka i telemark og spurte om dette gikk an, det viste seg at jeg må melde flytting innen 1 juni (eller no, husker ikke datoene så godt) og ha søkt om skoleplass innen 1 mars. jeg må da ha meldt flytting FØR jeg har fått vite om jeg har kommet inn på skolen eller ikke, derfor har jeg et lite dilemma Ja, jeg fant ut det samme. Hadde lyst til å gå på skole i annet fylke men det ble for tungvint å måtte melde flytting før jeg søkte. I tillegg får du ikke borteboerstipend om du melder flytting, for da "bor" du liksom der du flyttet til og har ikke noe med foreldrene å gjøre lengre. Feil! LÅNEKASSEN SIER: bostipend kan gis til elever i vanlig videregående opplæring som ikke bor sammen med foreldrene sine og fyller et av disse vilkårene: * Avstanden mellom foreldrehjemmet og skolen er 40 km eller mer. * Reisetiden mellom foreldrehjemmet og skolen er tre timer eller mer samlet per dag. Bostipend kan også vurderes dersom det er andre særlige forhold som gjør at du ikke kan bo hjemme mens du går på skolen. Særlige forhold skal være dokumentert med bekreftelse fra for eksempel PP-tjeneste, sosialkontor, familierådgivningskontor eller psykolog. Så lenge man oppfyller en av kravene ovenfor, så får man stipend. Og det å melde flytting har ingen påvirkning på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå