Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Rotter seg sammen mot luremus - på internett

Anbefalte innlegg

PUA kan vel sies å være en form for vitenskap som mye annet og der finner du terminologi som alle andre steder.

Terminologi er betegnelsen på et forråd av ord, uttrykk og termer som er spesifikke for et bestemt fagområde. Terminologiens formål å lette kommunikasjonen mellom personer som arbeider innenfor det samme fagfelt. Terminologier oppstår vanligvis spontant når behovet foreligger.
fra almigthy wikipedia.

Det betyr at hvis jeg bruker target innenfor PUA så vet alle andre i verden hva jeg mener med det. Ordet jente blir altfor vagt og kan lett misforståes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PUA kan vel sies å være en form for vitenskap som mye annet og der finner du terminologi som alle andre steder.

Terminologi er betegnelsen på et forråd av ord, uttrykk og termer som er spesifikke for et bestemt fagområde. Terminologiens formål å lette kommunikasjonen mellom personer som arbeider innenfor det samme fagfelt. Terminologier oppstår vanligvis spontant når behovet foreligger.
fra almigthy wikipedia.

Det betyr at hvis jeg bruker target innenfor PUA så vet alle andre i verden hva jeg mener med det. Ordet jente blir altfor vagt og kan lett misforståes.

ja det tvedtydige ordet "jente". Det er jo nesten komplett umulig å forstå hva en snakker om når en bruker det ordet... :roll:

Lenke til kommentar

Men dere guttene kan vel skjønne hvorfor jeg som jente reagerer på at dere snakker om jenter sånn? Hva hvis vi fant opp en skoletråd om gutter og hvordan å få de til og gjøre oss gravide eller å spandere gratis drikke, også kalte vi dere for det ene og det andre som om dere bare var der for oss og bruke?

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Hadde jo bare vært morsomt det :)

Er spent på taktikkene deres.

Skjenke oss drita og så pule oss uten gummi? ;p

Ord er bare negative om man tillegger dem en negativ mening.

Hva foreslår du å bytte ut ordet target med? Målet mitt, jenta mi, kjerringa mi, kveldens bytte ;p

Endret av Raijin
Lenke til kommentar
Hadde jo bare vært morsomt det :)

Er spent på taktikkene deres.

Skjenke oss drita og så pule oss uten gummi? ;p

Ord er bare negative om man tillegger dem en negativ mening.

Hva foreslår du å bytte ut ordet target med? Målet mitt, jenta mi, kjerringa mi, kveldens bytte ;p

Hva med "jenta" eller "sett inn navnet hennes" ? Og ikke fieldreports og alt det andre greiene.. Jeg er blitt enda mere skeptisk mot gutter nå som jeg vet om dette greiene her.. Hater når gutter er seg selv :hrm:

Man Apart: I'm a girl :) og jeg er kjempe enig med deg!!!

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Da kan man vel omtale jenta som man ville omtalt henne når man snakker til kompiser. Altså kompiser som ikke vet om PU. "jenta jeg liker" eller noe sånt! Noe som gjør henne menneskelig!

Nei, jeg kommer bare til å se nøyere på kroppspråket deres og det verbale, hvordan kompisene oppfører seg rundt meg og venninne mine og se opp for tips dere får her. Får jeg nyss om at det er PU i bildet, så tar jeg sakene mine og går.. Jeg vil ikke ha en skuespiller.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Men dere guttene kan vel skjønne hvorfor jeg som jente reagerer på at dere snakker om jenter sånn? Hva hvis vi fant opp en skoletråd om gutter og hvordan å få de til og gjøre oss gravide eller å spandere gratis drikke, også kalte vi dere for det ene og det andre som om dere bare var der for oss og bruke?

Tja... Jenter er jo mer opptatt av å disse menn for deres fysiske svakheter. Så... Hva vil jeg foretrekke? Bli behandlet som et sexobjekt, eller bli ledd av for ting jeg ikke kan gjøre noe med?

Lenke til kommentar
"Jenta" er ikke tilstrekkelig når det er flere jenter til stede :)

Hva har du tenkt å gjøre med skepsisen, droppe gutter? ;p

Why not?

Da kan man vel omtale jenta som man ville omtalt henne når man snakker til kompiser. Altså kompiser som ikke vet om PU. "jenta jeg liker" eller noe sånt! Noe som gjør henne menneskelig!

Nei, jeg kommer bare til å se nøyere på kroppspråket deres og det verbale, hvordan kompisene oppfører seg rundt meg og venninne mine og se opp for tips dere får her. Får jeg nyss om at det er PU i bildet, så tar jeg sakene mine og går.. Jeg vil ikke ha en skuespiller.

Flink pike ;)

Lenke til kommentar

Jeg tror de ekte luremusene er sjeldne. Altså kvinner som går på byen med det mål å lure en mann til å finansiere kvelden ved å spille lysten. Det er mange gode grunner til at man kan ombestemme seg underveis, og sjenkingen er det jo mennene som driver med. Det kan godt hende at man vil ha det gøy med noen selv om man ikke vil til sengs med dem, og da å innlede ved å si at "takk for drinken, men det blir ikke noe på deg" er litt vel ærlig. Både menn og kvinner synes det er artig å flørte, uten at de dermed mener noe med det.

Luremus-begrepet er nok først og fremst et uheldig resultat av at kåte gutter har lett for å bli litt vel optimistiske. Da er det synd at jenta som tok seg en ærlig sjekketur, men utover kvelden fant ut at fyren de hadde noe på gang med ikke var noe å spare på, skal måtte få passet påskrevet.

Lenke til kommentar

haha, ja Chosen er helt sikkert en kjempe bra fyr, jeg er bare uenig i tråden hans. Ikke noe personlig mot han i det hele tatt.

Og ja, jeg vet hvorfor jeg vil ha det jeg vil ha i livet mitt :) Tror kanskje jeg er veldig opphengt i det at man skal være ekte, fordi jeg selv har opplevd at når jeg har vært ekte, så ha det ikke møtt opp til forventningene mange ganger, og selvom det har gjort vondt så nekter jeg og gi opp hvem jeg er.. Det er jo meg!

Lenke til kommentar
Litt Off Topic, men et spørsmål til gjesten A Man Apart

Hvorfor ikke lage seg en bruker her? Det virker som om du har endel gode poeng :)

Har fikset det nå - obviously ;-)

Tja... Jenter er jo mer opptatt av å disse menn for deres fysiske svakheter. Så... Hva vil jeg foretrekke? Bli behandlet som et sexobjekt, eller bli ledd av for ting jeg ikke kan gjøre noe med?

Sprøyt, min gode mann. Damer disser ikke menn som ikke plager dem. Get real ;-)

Lenke til kommentar
Næ, er det sant?

Jeg sier bare:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=926808&hl=

;p

Jeg liker deg når du er positiv og glad jeg :)

(men så kan du jo spørre deg om dette er et genuint kompliment

eller om det er neste steg i min geniale masterplan for e-hankypanky med Melisma) ;p

Vel, uansett hvor interresant det er at andre står for det de mener, så har jo jeg fortsatt mine meninger og står for det jeg mener.. ;) haha, ja gutt, min forsvarsmekanisme forteller meg "aha, denne gutten vil ha hankypanky!!" :p

Lenke til kommentar
Sprøyt, min gode mann. Damer disser ikke menn som ikke plager dem. Get real ;-)

Anbefaler å besøke tråder der kvinner diskuterer menn sin høyde, penisstørrelse og kropp generelt. det er _mye_ pur ondskap å spore der.

Næ, er det sant?

Jeg sier bare:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=926808&hl=

;p

Jeg liker deg når du er positiv og glad jeg :)

(men så kan du jo spørre deg om dette er et genuint kompliment

eller om det er neste steg i min geniale masterplan for e-hankypanky med Melisma) ;p

Vel, uansett hvor interresant det er at andre står for det de mener, så har jo jeg fortsatt mine meninger og står for det jeg mener.. ;) haha, ja gutt, min forsvarsmekanisme forteller meg "aha, denne gutten vil ha hankypanky!!" :p

Hva er galt med at en mann vil ha deg? Hadde det vert bedre opm han ikke orket tanken på å ligge med deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...