Blue Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 brutal_mann: du har apselutt noen gode poeng der ja Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Det er ikke snilt av en jente og bevisst lure gutten til å tro at han skal få seg noe i løpet av kvelden. Det er heller ikke snilt av gutter som puler og ditcher henne dagen etterpå.. Slik hensynsløs oppførsel finnes på begge sider. Det eneste man kan redde seg selv ved, er å bruke hjernen til å tenke med! Jeg har aldri vært fan av folk som drar hjem med en fremmed person samme kveld de møttes. Det ender alltid opp med at en av dem sitter og sutrer og griner fordi den andre ikke var mer interessert. Bli kjent først, gå på date, kjenn at forelskelsen bygger seg opp, og så kan man hoppe i senga sammen når man kjenner seg klar. Mindre risikofylt og mye bedre følelsesmessig. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Skal det ikke være lov med ONS lenger? Av og til er eg bare i humør for å få meg noe, ikke et livslangt forhold. Men nå går eg ikke ut på byen og sjenker damene dritings bare for det, eller later som om eg er forelsket bare for å få meg noe. Men luremus er noe dritt. Men de finnes blandt mannfolk også. Eg bruker uansett ikke tid på de. Er eg ikke gnien og kan gjerne spandere på kamerater og veninner som eg kjenner og som mest sannsynlig spanderer en annen gang. Ukjente derimot blir ikke spandert på. Skal man sjekke opp noen på byen så likestiller eg spandering som et billig sjekketriks. Man kan like godt legge kredittkortet sitt på baren og si "drikk meg pen og tiltrekkende" til nærmeste person. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Joa, ONS funker jo sikkert greit for folk som er innstilt på at det kun er ONS. Men som regel så ringer venninner til meg og er skikkelig forbanna eller såra osv for at gutten ikke ringer eller sender sms osv.. at han bare forsvinner.. Så det beste for å unngå det er å ikke bli med han eller ta han med hjem, men vite hva slags fyr dette er før man sprer beina. Og logisk sett så er det jo ikke sannsynlig at dette er første dama han har ONS med.. Men luremus er ikke snilt.. Endret 18. januar 2009 av Melisma Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Om noen blir med en type/dame fra byn, som de ikke har noen forhistorie med, så er det ingen grunn til å anta at det er mer enn bare puling. Alt utover det er bare en bonus. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) KjønnsfascismeSkotheim har skrevet et av de mest siterte innleggene mot luremusbegrepet, publisert i det feministiske tidsskriftet FETT. - Det er også lov å kysse ham, kle ham naken - og så si nei, også, påpeker hun. Det er nokk Skotheim som er kjønnsfarscisten her. Å kysse og kle seg naken for så og si nei er i aller høyeste grad lureri og det er da helt legetimt for gutten og kalle hun for en luremus. Selvfølgeøig skal det være lov og gjøre dette og gutten skal ikke bli voldelig ol. pga dette, men lureri er det alikevel. Jenta vet godt at gutten da forventet sex men nektet han deretter dette. Noen skjellsord burde hun da egenklig bare forvente. "Når du er på vorspiel....du har så vidt begynt å drikke.....ei jente kommer å biter deg i øret og visker..."I kveld skal jeg og du rocke".....du sitter å prater med henne litt seinere på kvelden....hun spør om hvilken frisyre hun bør ha.....hvilken som er mest sexy!......du avtaler med henne at dere skal møtes på byen....hun drar i forveien....du ankommer utestedet....hun møter deg i døra...biter deg nok en gang lett i øret....for så og gi deg et vått kyss....hun sier at hun skal vente på deg på et annet utested........du går etterhvert til det utestedet hvor hun venter....du opplever den heftigste dansinga ever....sammen med henne......utestedet stenger......dere tar følge hjem......dere går sammen 3 kilometer.....kommer frem.....og hun sier god natt uten å blunke........har du grunn til å føle deg snytt da?" Hva mener du? Selvfølgeøig er dette en luremus. Man hadde ikke giddet og kaste bort hele kvelden på hennne og gått 3 km hjem til henne hvis man ikke hadde forventet noe mer, og dette vet også hun meget godt. Og man har dermed meget god grunn til å bli litt sur og furten for man kunne jo heller ha hatt det gøy med noen andre og kansje fått sex med en annen jente eller bare hatt en artig kveld med gutta på byen istedenfor å hengt sammen med denne luremusa. hvis dere noen gang prøver å gjøre noe tillsvarende mot en jente (flørte, ol.) for så og bare avblåse henne på denne måten vil du få se en veldig overasket og muligens sinna jente (hehe slikt er de ikke vandt til) Det som virkelig irriterer meg er jenter som bare spør deg rett ut om du kan spandere en drink på dem. Dette er jo toppen av frekkhet! Dette har skjedd med meg flere ganger på byen og jeg har aldri spandert på disse jentene. Jeg kan godt spandere på en jente men når de kommer og spør/krever at du skal spandere på dem så er det ihvertfall ingen sjangse for at jeg kommer til å spandere på dem. Jeg har faktisk flere ganger sagt "hva får jeg for det da" når de spør om jeg kan spandere på dem, når de så svarer " forventer du å "få noe" for en drink" sier jeg bare "nei, men hvorfor skal jeg spandere på deg da?". Med denne måten så har jeg faktisk fått spandert en drink fra dama noen ganger Neste gang tror jeg at jeg bare skal spørre "hvorfor skal jeg spandere en drink på deg da?". Jentene styrer kjønnsmarkedet på byen og dette vet de godt, men jeg syns det er jævelig frekt og kvalmt når de utnytter dette for å få gratis drinker, penger, ol. Dere gutta som tør kan jo prøve og gå bort til en fremmed jente og spørre om hun kan spandere en drink på dere og ikke vær overasket om reaksjonen blir at hun slår dere eller skriker ett eller annet stygt til dere (evt. er det noen få som tar det med godt humør og ler av det) Endret 18. januar 2009 av flesvik Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Om noen blir med en type/dame fra byn, som de ikke har noen forhistorie med, så er det ingen grunn til å anta at det er mer enn bare puling. Alt utover det er bare en bonus. Med mindre gutten har baller nok til å si at "jeg snakker med deg kun fordi jeg har lyst på et knull ikveld" så er det dermed ikke sagt at det er klart for begge to. Om gutten er slik at han prøver å forføre henne med all slags klisseri så kan det hende jenta faktisk tror at han er interessert i henne liksom.. nei, det beste er å ikke bli med noen hjem om man ikke er av den typen at man kan pule på personen og dra sin vei.. Men på en annen side, om man er dust nok til å falle for sånt så får man bare nesten tåle det.. Så det finnes ugress på begge sider av gjerdet. Synes derfor at de burdte ta med guttene sin rolle opp i alt dette her også.. ikke bare skylde på et kjønn. Endret 18. januar 2009 av Melisma Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Etter et uheldig tilfelle der eg fikk kommentaren "eg har mensen" mens vi stod og klinte og kledde av hverandre ved siden av senga så har eg også funnet ut at det er langt bedre å si det som det er, før det går for langt, enn å havne der igjen. Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Ordet likestilling er kun nyttig om en skal undertrykke menn! Ordet likestilling handler kun om at kvinner skal rævkjøre menn inn i irrelevansen! Bytt ut ordet likestilling med ordet rettferdighet og vi kan diskutere kjønnsroller på like premisser. Før det gjøres så er hele "likestillingsdebatten" en debatt om kvinner, for kvinner. Kvinner som omtaler seg selv som "sterke kvinner" (det vil si premenstruelle mannshatere, men som mer en gjerne knuller en mann for å få tilgang til lommeboka hans, eventuelt ikke knuller han fordi tufsen allerede åpnet lommeboka) er ikke like mye kvinner som andre kvinner. Dise hunkjønnene er ikke annet enn manipulative skapninger totalt blottet for samvittighet. Dessverre så finnes det såpass mange tufser av menn som lar seg hundse med og som lar seg utnytte at denne typen kvinner er på fremmarsj. Derfor igjen, menn må slutte å krype for kvinner! Menn må fortelle hvor skapet skal stå! Menn må slutte å spandere, åpne dører og trekke frem stoler! Menn må rett og slett innføre en kulturell bitchslapping der det å krype for en kvinne blir sett på som det mest nedverdigende en mann kan finne på å gjøre. +1 Kunne ikke vært mer enig. Hater luremus, men ettergivende menn har seg selv å takke (nesten). Luremusene skal ha sin del av skamen for å gå bort til de dumme mannfolka. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Det er fifty-fifty.. begge kjønna er like dumme i hue. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hva mener du med 50-50? Gutter vil pule, og jenter vil lure mannen til å tro at hun vil pule, jeg forstår ikke analogien din her Melisma? Uansett så er diskusjon om ONS er bra eller ikke, OT. Lenke til kommentar
isprins Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 KjønnsfascismeSkotheim har skrevet et av de mest siterte innleggene mot luremusbegrepet, publisert i det feministiske tidsskriftet FETT. - Det er også lov å kysse ham, kle ham naken - og så si nei, også, påpeker hun. hvis dere noen gang prøver å gjøre noe tillsvarende mot en jente (flørte, ol.) for så og bare avblåse henne på denne måten vil du få se en veldig overasket og muligens sinna jente (hehe slikt er de ikke vandt til) Da blir det nok hyl og skrik ja, vis jenta er klar som ett egg og en ombestemmer seg og stikker.. Jentene styrer kjønnsmarkedet på byen og dette vet de godt, men jeg syns det er jævelig frekt og kvalmt når de utnytter dette for å få gratis drinker, penger, ol. Da blir det nok hyl og skrik ja, vis jenta er klar som ett egg og en ombestemmer seg og stikker.. Lenke til kommentar
isprins Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 En oppi lillehammer som har laga denne låta som er realtert til temaet, han synger og spiller til. Den er vist laga pga en sann historie Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Hva mener du med 50-50?Gutter vil pule, og jenter vil lure mannen til å tro at hun vil pule, jeg forstår ikke analogien din her Melisma? Uansett så er diskusjon om ONS er bra eller ikke, OT. 50-50 burdte vel forklare seg selv, hverken gutter eller jenter er noe bedre enn hverandre når det gjelder å leke med andre.. Når man rotter seg mot luremus, så burdte man også rotte seg mot ludder-guttene.. Hater tråder der det kun er fokus på at det ene kjønnet er ditt og datt. Åh, unnskyld.. det heter vel ikke "jenter" lenger.. Nå heter det jo "target" Endret 19. januar 2009 av Melisma Lenke til kommentar
Vizzy Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Jeg er gutt , og er den største luremusa av dem alle. Jeg lurer jenter like mye. Så har ikke noe problem. Problemet er at noen gutter og jenter ikke klarer å holde følelsene tilbake. De blir for god troende og drømmer for mye. Slutt å tenk og ha det gøy istede ! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Target er ett terminilogi hentet fra PUA-verdenen, som tidligere forklart til deg på sjekketråden så bør du ha lest deg opp før du sier noe mer om det. Target er ett verdinøytralt uttrykk. Tingen er at det er så og si opplest og vedtatt at ved ONS så skal man ikke kreve noe mer av den andre partneren med mindre begge vil. Noe annet er at jenten gir inntrykk om at hun vil mer men til slutt trekker seg. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Det blir bare så latterlig med disse uttrykkene.. Høres ut som om dere leker at dere er i militæret og at dere skal ut og krige. sorry, men jeg ler av hele terminologien som blir brukt. Synes det blir litt respektløst om du/dere skjønner.. Endret 24. januar 2009 av Melisma Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Terminologien er til for å skape andre assosiasjoner og bryte gjeldende tankemønster, slik at man ikke faller sammen som et korthus når ei dame shit-tester en. Damer kan til tider være nokså ufine og ha et veldig krasst toneleie, da kan det være greit å ha verktøy som gjør en i stand til å stå rakrygga i en shitstorm Endret 24. januar 2009 av Ba'al Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Terminologien er til for å skape andre assosiasjoner og bryte gjeldende tankemønster, slik at man ikke faller sammen som et korthus når ei dame shit-tester en. Damer kan til tider være nokså ufine og ha et veldig krasst toneleie, da kan det være greit å ha verktøy som gjør en i stand til å stå rakrygga i en shitstorm Oversettelse: Vi er menn med så lavt selvbilde at vi må distansere oss fra virkeligheten for å få kjøtt på kølla. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Oversettelse: Vi er menn med så lavt selvbilde at vi må distansere oss fra virkeligheten for å få kjøtt på kølla.Vel, jeg behøver ikke PUA i en frisk bris, blir jeg provosert så vingeklipper jeg heller lortsjora. Endret 24. januar 2009 av Ba'al Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå