isprins Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Bare på nettstedet Facebook finnes det et titalls grupper for menn som føler seg forsmådd av "luremusene", ifølge nyordleksika en "Nedsettende benevnelse på jenter som spiller interessert for en gutt for å oppnå fordeler": "FML - foreningen mot luremus", "For de som hater luremus", "Vi som hater luremus", "DØD over luremus", "Alle de som er DRITT lei luremus!", "Landsforeningen mot luremus", "Luremus", "Luremus kan dra til (sensurert, red. anm)", "de som hater playere/luremus", "Brännmärk luremusarna (svensk-norsk gruppe)". Jentene svarer, og oppretter motforeninger som "bare en luuuremuuus" og "hit, men ikke lenger", der de forsvarer retten til å være "luremus", eller rettere sagt retten til å flørte uten at det skal bety at de vil til køys. - Mest for fun Gruppen med flest medlemmer, "For de som hater luremus" har definert begrepet slik: "En jente som legger opp til sex, men som finner ut at de ikke ville likevel rett før det smeller..." - Alle har vel opplevd lignende situasjoner, sier Ole Andre **** til fvn.no. Han er admin i den mest populære luremusgruppen på Facebook, som har flere hundre medlemmer per november 2007. Her kan guttene finne felles trøst i såre historier og diskutere fenomenet. - Vi opprettet vel gruppen mest for fun. Men det er jo fortærende å bli lurt, ler luremusadministratoren. - Har jentene mest makt på byen? - Ja, vi lar oss lure og har nok gitt "de andre" for mye makt. Nå styrer de mye mer selv, sier Ole Andre, med et glimt i øyet. Manipulerer Mange bitre innsendere har sitert følgende tekst på utallige luremusgrupper rundt omkring på nettet (Fvn.no har funnet over hundre slike nettsteder): "Luremusen er djevelens verk, personifisert i en kvinners verste oppførsel pakket inn i en kropp av kjøtt og blod. En luremus er en kvinne som grunnløst utgir seg for å være interessert i en mann. Hun bidrar til å kaste bort ungkarers verdifulle tid både på utesteder, fester og andre sosiale tilkomster. Luremusen er ekspert på å manipulere, og dyktig på å oppdage mannens svakheter. Frøken Luremus viser seg fra sin mest feminine side for å få oppmerksomhet fra mannen. Hun fortsetter med å gi ham erotiske signaler helt til det mannlige offeret er trollbundet av hennes seksualitet. (...)Men neida. Når han har heist flagget da kaster hun loss. Hun er i mål." Guttene mot luremus, og de er noen tusen organiserte, mener kvinners luremusoppførsel er maktmisbruk og hersketeknikk, og de refererer ofte til denne teksten i sine gråtkvalte frustrasjonsrunder. Men den er egentlig skrevet av journalisten Liv Skotheim, som har tatt til orde for å avskaffe luremusbegrepet. Kjønnsfascisme Skotheim har skrevet et av de mest siterte innleggene mot luremusbegrepet, publisert i det feministiske tidsskriftet FETT. - Luremusfrykten er utbredt. Og verst av alt: begrepet er helt legitimt, det er en effektiv hersketeknikk. Frykten for luremus-stempelet har nok de fleste jenter følt, og mange har gjort ting de angrer for å unngå å falle i luremuskategorien. Luremus-begrepet er ikke bare kvinnekontrollerende, det vitner også om et tarvelig mannssyn, mener hun. Det er lov å flørte, mener Skotheim. Det er også lov å ta med seg en gutt hjem og gi ham en drink. - Det er også lov å kysse ham, kle ham naken - og så si nei, også, påpeker hun. - Brutalt? Nei. De fleste jenter vil selvfølgelig ikke gjøre dette for å skade en mann, men får man kalde føtter så er det lov å angre seg. Det er legitimt. Jenter har lov til å friste gutter. Gutter har lov til å friste. Vi har lov til å flørte, friste, pirre, tenne og kurtisere hverandre så mye vi vil uten at det skal innføres en plikt og en lov om at har man sagt A, må man si B. - Luremustyranniet er intet annet enn et kjønnsfascistisk forsøk på å bestemme over kvinners seksualitet, konkluderer Skotheim med. Til slutt en bitter luremushistorie, publisert på Foreningen Mot Luremus sine hjemmesider: "Når du er på vorspiel....du har så vidt begynt å drikke.....ei jente kommer å biter deg i øret og visker..."I kveld skal jeg og du rocke".....du sitter å prater med henne litt seinere på kvelden....hun spør om hvilken frisyre hun bør ha.....hvilken som er mest sexy!......du avtaler med henne at dere skal møtes på byen....hun drar i forveien....du ankommer utestedet....hun møter deg i døra...biter deg nok en gang lett i øret....for så og gi deg et vått kyss....hun sier at hun skal vente på deg på et annet utested........du går etterhvert til det utestedet hvor hun venter....du opplever den heftigste dansinga ever....sammen med henne......utestedet stenger......dere tar følge hjem......dere går sammen 3 kilometer.....kommer frem.....og hun sier god natt uten å blunke........har du grunn til å føle deg snytt da?" Hva mener du? Endret 22. november 2012 av L4r5 Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Det spørs helt hvordan kvelden har vært, og hvordan dama har oppført seg. Ja, det er lov å si nei, og ja, det er lov å flørte og kysse uten å gjøre noe mer ut av det. However.. Har man kommet til det punktet hvor man ligger i hennes seng, splitter naken fordi hu nettopp har revet av deg klærne og fortalt deg hele kvelden hvordan kvelden skal ende, og man ligger der med hode nr2 (eller nr1, spørs hvordan man ser det ) i stram giv-akt og hun så dropper det hele, vil jeg si at jeg hadde følt meg litt snytt. Når det gjelder det siste eksempelet over, så vil jeg ikke si at man har grunn til å føle seg snytt. Man har ikke vært innenfor dørstokken hennes en gang, og det eneste som har skjedd på byen var flørting, kyssing, intim dansing, og litt dirtytalk.. Aldri selg skinnet før bjørnen er skutt.. Og jeg vil si at bjørnen er skutt i det man er på soverommet (eller kjøkkenet, stua, der det passer seg) og klærne er på vei av.. Da har man kommet til the-point-of-no-return etter min mening. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Er man innenfor dørstokken så er man snytt i det eksemplet ville jeg si ja. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Det er ikke rart at det finnes små lokalsamfunn i Norge hvor importerte varer har mer eller mindre erstattet etnisk norsk kvinner. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Mulig det ikke er rart, men skal vi nordmenn begynne å få thailandske giftevillige jenter på dørstokken for å få seg noe? Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 En har rett til å bi forbannet, banne og steike, skjelle ut kvinnset og knuse en tallerken, men der går da også grensen. Fysisk makt mot naive skjøre kvinner utover dette re IKKE legitimt. I min ungdom kjørte jeg en del drosje for å spe på dette latterlige beløpet en kaler studielån. Der opplevde jeg en gang en kvinne få en mann til å svi av en del hundrelapper i drosje ved hjelp av falske løfter. Jeg kan ikke si jeg ble overrasket da han løp etter henne, ristet henne og gav henne en kilevink. En reaksjon hun faktisk burde ha forventet. Mulig det ikke er rart, men skal vi nordmenn begynne å få thailandske giftevillige jenter på dørstokken for å få seg noe? Om norske kvinner får det slik de vil så vil ditt valg vær å enten slave for en norsk kvinne, eller å bli underholdt av en utenlandsk en. Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Må si luremus er noe av det værste jeg vet. Vi har noen i klassen og jeg storkoser meg når de ikke får napp =D. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
isprins Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 Siterer først den siste historien: "Når du er på vorspiel....du har så vidt begynt å drikke.....ei jente kommer å biter deg i øret og visker..."I kveld skal jeg og du rocke".....du sitter å prater med henne litt seinere på kvelden....hun spør om hvilken frisyre hun bør ha.....hvilken som er mest sexy!......du avtaler med henne at dere skal møtes på byen....hun drar i forveien....du ankommer utestedet....hun møter deg i døra...biter deg nok en gang lett i øret....for så og gi deg et vått kyss....hun sier at hun skal vente på deg på et annet utested........du går etterhvert til det utestedet hvor hun venter....du opplever den heftigste dansinga ever....sammen med henne......utestedet stenger......dere tar følge hjem......dere går sammen 3 kilometer.....kommer frem.....og hun sier god natt uten å blunke........har du grunn til å føle deg snytt da?" Mitt svar: Du har vært naiv. Du har fulgt henne hjem uten noe løfte om noe mer. Hvorfor må målet med turen være å havne i køya? Ja hun var nok en luremus, men tenk med det øverste hodet neste gang;) Dessuten er 3 kilometer bare trim det. Jeg spanderer iallefall ikke no som koster penger på fremmede. Gjerrig, nei.. Forsiktig. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 En gang satt jeg og klina og tafsa med ei dame i ca tre timer på en pub i Oslo. Jeg trodde hun var keen, men plutselig bare gikk hun. Da viste det seg at "kjæresten" hennes hadde sittet to bord lenger ned, og når han gikk, ja da var det jo ingen vits å tafse på meg mer.. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 En gang satt jeg og klina og tafsa med ei dame i ca tre timer på en pub i Oslo.Jeg trodde hun var keen, men plutselig bare gikk hun. Da viste det seg at "kjæresten" hennes hadde sittet to bord lenger ned, og når han gikk, ja da var det jo ingen vits å tafse på meg mer.. Du klinte og tafset tre timer i strekk uten å eskalere? Lenke til kommentar
QBab Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Viss ikke du klarer å close dealen så er det din egen feil. Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 "Når du er på vorspiel....du har så vidt begynt å drikke.....ei jente kommer å biter deg i øret og visker..."I kveld skal jeg og du rocke".....du sitter å prater med henne litt seinere på kvelden....hun spør om hvilken frisyre hun bør ha.....hvilken som er mest sexy!......du avtaler med henne at dere skal møtes på byen....hun drar i forveien....du ankommer utestedet....hun møter deg i døra...biter deg nok en gang lett i øret....for så og gi deg et vått kyss....hun sier at hun skal vente på deg på et annet utested........du går etterhvert til det utestedet hvor hun venter....du opplever den heftigste dansinga ever....sammen med henne......utestedet stenger......dere tar følge hjem......dere går sammen 3 kilometer.....kommer frem.....og hun sier god natt uten å blunke........har du grunn til å føle deg snytt da?" Tjaa, egentlig ikke, som det ble nevnt så er ikke det å hinte om å gå til køys en bindende avtale. Hadde sikkert følt meg litt snytt akkurat der og da, men når jeg i etterkant hadde resonert over det hadde jeg insett at hun ikke hadde gjort noe umoralsk, vil hun ikke så vil hun ikke. I denne historien står det ingenting om at jenten faktisk utnytter deg for f eks drinker og taxi, står egentlig bare at hu er leken eller villig, men så backer ut, noe som er legetimt å gjøre. Det som værre er er f eks om en jente hadde sagt "kan ikke vi ta taxi sammen hjem til meg" og så er hun bare ute etter en gratis taxi tur. Det syntes jeg er forkastelig. Har sett jenter på byn som faktisk går direkte bort til en helt fremmed kar, spør "spanderer du en drink på meg ? " når de har drinken forsvinner de kjapt. Det triste er jo at faktisk det funker på noen gutter også, men de fortjener faktisk en lærepenge når de er så naive. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Jenter kan flørte og kline så mye de bare vil uten at det automatisk betyr at du vil få mus. Det går andre veien. Problemet er når jenten får deg til å kjøpe drikke til hun og sånt mot et løfte om sex. Men da har du ingen andre enn deg selv å skylde på. Ikke vær dum. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Om det for noen menn er lettere å kalle jenten luremus enn å finne ut hvorfor jenten ombestemte seg eller ikke klarte å tolke at hun bare ville ha oppmerksomhet så får det nå være. Når jeg hører gutter snakker om jenter som er luremus så kan jeg ikke noe annet enn å himle med øynene. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Om det for noen menn er lettere å kalle jenten luremus enn å finne ut hvorfor jenten ombestemte seg eller ikke klarte å tolke at hun bare ville ha oppmerksomhet så får det nå være. Når jeg hører gutter snakker om jenter som er luremus så kan jeg ikke noe annet enn å himle med øynene. Digger den moralske aktverdigheten til jenter som spekulerer i mange menn sin iboende naivitet. Slike jenter står det kjemperespekt av! Gutter... Som jeg prøve å prente inn i hodet på dere, ALDRI finn på å spandere noe som helst på ei jente! Slutt å dilte etter jenter som dere var naive valper! Still krav til kvinner og drit i kvinner som nekter å underkaste seg. Disse kvinnene har for mye baller til å kunne kalles kvinner, samt at de neppe barberer leggene sine... Husk at en mann som ikke respekterer seg selv vil ALDRI få respekt fra en kvinne! Gutter... Det er lov å be overfladiske kjerringer å dra til helvete Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Gutter... Som jeg prøve å prente inn i hodet på dere, ALDRI finn på å spandere noe som helst på ei jente! Slutt å dilte etter jenter som dere var naive valper! Still krav til kvinner og drit i kvinner som nekter å underkaste seg. Disse kvinnene har for mye baller til å kunne kalles kvinner, samt at de neppe barberer leggene sine... Husk at en mann som ikke respekterer seg selv vil ALDRI få respekt fra en kvinne! Gutter... Det er lov å be overfladiske kjerringer å dra til helvete Nåja, kvinner har rett til å stille like mange og like store krav til menn som menn har til kvinner.. Dette betyr at en kvinne ikke trenger og underkaste seg, det er da likestilling vel? Kvinner som ikke vil underkaste seg trenger nødvendigvis ikke ha for mye baller og er gjerne like mye kvinner som alle andre kvinner. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Likestilling meg der sola aldri skinner, svartingene skriker rasist som F, men skjer noe lignende med en hvit gir de F fordi de er for opptatt med å godte seg. Verdens beboere er ikke like og skal heller ikke være helt like. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Gutter... Som jeg prøve å prente inn i hodet på dere, ALDRI finn på å spandere noe som helst på ei jente! Slutt å dilte etter jenter som dere var naive valper! Still krav til kvinner og drit i kvinner som nekter å underkaste seg. Disse kvinnene har for mye baller til å kunne kalles kvinner, samt at de neppe barberer leggene sine... Husk at en mann som ikke respekterer seg selv vil ALDRI få respekt fra en kvinne! Gutter... Det er lov å be overfladiske kjerringer å dra til helvete Nåja, kvinner har rett til å stille like mange og like store krav til menn som menn har til kvinner.. Dette betyr at en kvinne ikke trenger og underkaste seg, det er da likestilling vel? Kvinner som ikke vil underkaste seg trenger nødvendigvis ikke ha for mye baller og er gjerne like mye kvinner som alle andre kvinner. Ordet likestilling er kun nyttig om en skal undertrykke menn! Ordet likestilling handler kun om at kvinner skal rævkjøre menn inn i irrelevansen! Bytt ut ordet likestilling med ordet rettferdighet og vi kan diskutere kjønnsroller på like premisser. Før det gjøres så er hele "likestillingsdebatten" en debatt om kvinner, for kvinner. Kvinner som omtaler seg selv som "sterke kvinner" (det vil si premenstruelle mannshatere, men som mer en gjerne knuller en mann for å få tilgang til lommeboka hans, eventuelt ikke knuller han fordi tufsen allerede åpnet lommeboka) er ikke like mye kvinner som andre kvinner. Dise hunkjønnene er ikke annet enn manipulative skapninger totalt blottet for samvittighet. Dessverre så finnes det såpass mange tufser av menn som lar seg hundse med og som lar seg utnytte at denne typen kvinner er på fremmarsj. Derfor igjen, menn må slutte å krype for kvinner! Menn må fortelle hvor skapet skal stå! Menn må slutte å spandere, åpne dører og trekke frem stoler! Menn må rett og slett innføre en kulturell bitchslapping der det å krype for en kvinne blir sett på som det mest nedverdigende en mann kan finne på å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå