Gå til innhold

Hvilke It-kurs Bør Jeg Ta For å Bli Webdesigner/applikasjonsutvikter?

P0nduz

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg jobber per i dag som IKT-medarbeider og trives forsåvidt med det men har alltid hatt et ønske om å drive med webdesign eller applikasjonsutvikling av en eller annen form.

Så hvilke kveldskurt/brevkurs/intensivkurs finnes der ute som jeg kan ta for å oppnå det jeg ønsker?

Takker for svar:)

mvh

Christer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har veldig lyst til å drive med noe innenfor web og eventuelt utviklig design av websider eller webbassert aplikasjoner lignene it's learingn, black board, drift av sider som hw.no osv.

Egentlig kan du vel si at jeg vil drive med hva som helst som gir meg en større utfordring enn den jeg har i dag som IKT-Medarbeider

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Webdesign og webutvikling er to vidt forskjellige ting. Tenker du å bli webutvikler må du satse på generell programmering og databaseteori. Tenker du å satse på webdesign tenker jeg du må jobbe mye med photoshop, dreamweaver, css og denslags. (Jeg har ingen snøring å hvordan webdesignere jobber siden jeg jobber mest med backend-ting. :p ) Webapplikasjoner skiller normalt på templatefiler og systemfiler slik at det i praksis ikke er overlapping mellom arbeidsoppgavene til utvikleren og designeren.

Siden du allerede jobber med IKT, hva med å lese noen bøker og undersøk om du får bryne deg på noen relaterte oppgaver gjennom jobben f.eks.? :)

edit: skriveleif... :(

Endret av tickinghd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...