Photons Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Hei. o/ Jeg har et Canon EOS 30D kamera og en Canon Speedlite 430EX blits. Jeg har nå tenkt å gå til innkjøp av enda en blits slik at jeg kan ha en på kamera og en håndholdt/på stativ eller gulv. Spørsmålet da er: Hvis jeg kjøper Canon Speedlite 580EX II og bruker den på kameraet, kan den styre 430'n via IR da? Eller er jeg nødt til å kjøpe Canon ST-E2 Speedlite transmitter for i det hele tatt å kunne styre blits 'trådløst'? Har prøvd å lese om det på nettet men har egentlig ikke funnet svar på dette. Endret 15. januar 2009 av Photons Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Kjøper du en 580 så kan den styre 430-en. Jeg lånte en 580 EX (Mk I) ifjor og brukte den som master mot 430 EX som jeg har selv(jeg har 30D). Fungerer veldig bra. Så 580 EX MK II vil også gi deg den muligheten. Tom Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Du kan fint ha én på kamera og én trådløst synca sammen uten noen transmitter. Hvis det er dette du spør om da. Er relativt trøtt, så sorry hvis jeg leste feil Lenke til kommentar
Photons Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Flott, det var det jeg ville vite, Tom og Niko. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå