Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

tele2 adsl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tele2 adsl, eg lurer på å kjøpe tele2 adsl. Eg trenger å høre erfaringer...

Trenger eg ruter for å dele det med fleire pcer?

Nei du må ikke, du kan dele gjennom din pc, altså den pcen som får internett inn. Den trenger to nettverkskort også.

Men å dele med XP er lett, men du vil oppleve extreme høye ping hvis do stk skal spille, men 2000 er det "litt" (ikke mye) vanskeligere men da er det mye raskere.

600 i ping hvis to stykker skal CS samtidig

60 i ping hvis to stykker skal spille CS samtidig
Lenke til kommentar
e det ikkje bare å koble adsl kabelen i uplink på Switch?? også  frå Switch til pc ?? :roll:

Nope, ikke hvis du har Telenor, Nextgentel går det ann, ikke bluecom heller, men Tele2 er jeg ikke 100% sikker.

Ring og hør med dem om det.

Men tror at du må gjennom en PC fordi du må logge deg på med brukernavn og passord.

Lenke til kommentar

Hvis det er slik at Tele2 bruker den samme "oppringte"-metoden som Telenor, så er vel det beste å kjøpe en router/gateway-løsning for ADSL, og så evt. koble til en switch eller hub! Tror også en del av de router-løsningene kommer med flere LAN-porter... Så er ikke switch eller hub nødvendig om man kun skal dele med to-tre andre maskiner...

Lenke til kommentar
Hvis det er slik at Tele2 bruker den samme "oppringte"-metoden som Telenor, så er vel det beste å kjøpe en router/gateway-løsning for ADSL, og så evt. koble til en switch eller hub! Tror også en del av de router-løsningene kommer med flere LAN-porter... Så er ikke switch eller hub nødvendig om man kun skal dele med to-tre andre maskiner...
Flere Rutere som kommer med flere porter, tror det er bare rutere med flere porter men skal ikke si det for sikkert.
Lenke til kommentar
Flere Rutere som kommer med flere porter, tror det er bare rutere med flere porter men skal ikke si det for sikkert.

Hmm, tror ikke du skal være for sikker på det! Tror en venn av meg sitter med sak fra ZyXel som kun har én LAN-port... har vel også rotet med et par andre routerløsninger med kun én LAN-port...

Lenke til kommentar
Hmm, tror ikke du skal være for sikker på det! Tror en venn av meg sitter med sak fra ZyXel som kun har én LAN-port... har vel også rotet med et par andre routerløsninger med kun én LAN-port...

Men i visse tilfeller har ISP valgt å levere et modem med innebygd router, ergo kan det være å bare plugge til en switch. Men dette er dessverre heller et unntak enn regel...

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
Men i visse tilfeller har ISP valgt å levere et modem med innebygd router, ergo kan det være å bare plugge til en switch. Men dette er dessverre heller et unntak enn regel...

Det er jo nettopp som har blitt sagt, sitter på en slik router selv :wink:

Lenke til kommentar

Det er jo nettopp som har blitt sagt, sitter på en slik router selv :wink:

Gah, er for trøtt for dette, men virket ikke som han hadde fått det med seg skjønner du... Uansett, som i god natt tråden, GOD NATT! ;)

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Nope, ikke hvis du har Telenor, Nextgentel går det ann, ikke bluecom heller, men Tele2 er jeg ikke 100% sikker.

Ring og hør med dem om det.

Men tror at du må gjennom en PC fordi du må logge deg på med brukernavn og passord.

Bluecom og svjv Tele2 deler ut flere IP-er pr ADSL-modem så det holder med en hub/switch hvis du har disse ISP-ene.

NGT deler ut en router så der er jo saken grei.

Og det er vel stortsett bare TelenorPluss ADSL som bruker PPPoE med brukernavn/passord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...