Gjest Slettet+87234 Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Windows finner igjen floppydisken og sier at den fungerer som den skal, men hveis jeg skal utforske en diskett sier windows at jeg må formatere disketten; -'windows kunne ikke fullføre formateringen', står det. Dessuten lyser lampa på stasjonen konstant. Hva skjer og hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+87234 Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 seff! je gjør det! takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+87234 Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 det hjalp ikke da men... Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Viss lyset på diskettstasjonen lyser konstant, så er det kabelen som er feil veg. Du sa du hadde prøvd å snu han utan at det virka, men prøv andre kombinasjonar. Dersom du snudde kabelen i diskettstasjonen, snu han på hovudkortet i staden, eller prøv eit anna uttak på kabelen dersom han har fleire. Prøv deg fram rett og slett! Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Jeg har nesten samme problem. Jeg hadde en maskin og kjøpte nye komponenter, så putta jeg diskett stasjonen i den nye maskinen og ingenting fungerte. Jeg byttet på kabelen men det hjalp ikke. Skjønner ingenting... Lenke til kommentar
HAG Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 det hjalp ikke da men... Hvordan snudde du kabelen? om du ikkje forsøkte snu enden som er koblet til floppy 180 grader. Rød strek/merking på floppykabel skal være mot pin 1 - vanligvis slik at rød merking vender mot strømkontakten på floppy /CD/ HD. Det samme i enden på hovedkortet - rød merking til pin 1 - skal være merket ved kontakten. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 har plagdes med det samme selv...Prøvde MANGE kombinasjoner før jeg kom fram til den rette :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå