Haansi Skrevet 15. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 Gikk forbi Førde kirke tidligere i kveld. Canon EOS 450D 3.2Sec. F8.0 ISO100 EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS 28,0 mm 13Sec. F8.0 18,0 mm ISO100 Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 15. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 Flott! Den har jeg faktisk sett in-real-life som man kan si.. ^^ Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 Det første bildet har litt sære farger pga gatebelysningen. Flott! Den har jeg faktisk sett in-real-life som man kan si.. ^^ Ja, det er en fin kirke, med alt for mange stygge trær foran Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 15. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 Må ærlig innrømme det at disse trærne "skjemmer" bort selve motivet her. Men som alle vet, så er jo alle tre stygge om vinteren! ^^ Btw, Vikøren? Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 Ja, trist nok Huh, vikøren? Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 15. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 Nei, da var det nok ikke deg. Tenkte bare på om du var han jeg trodde du var. x D Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 haha Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Ingen flere som har noe å si? Lenke til kommentar
magnusgl Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Rent teknisk så synes jeg ikke skarpheten er bra nok på bildet av kirken. Hvorvidt det kun er litt oppskarpning som må til eller om du har gjort noe teknisk feil under fotograferingen har ikke jeg kunnskap nok til å uttale meg om, men bildet fremstår iallefall ikke skarpt nok. Utenom dette så blir motivet for midtstilt, noe som sjeldent fungerer. Synes i tillegg det blir en dårlig balanse i bildet med veldig mye detaljer i nedre venstre del av hjørnet. Alle gravstenene er med å ta bort fokuset fra kirken uten at de bidrar med noe til bildet. Men ikke så store forandringer som skal til før du har et mye bedre bilde. Er en fin kirke, og er bare til å prøve på nytt med en ny komposisjon eller en ny crop Sørg i tillegg for at du har speilet oppslått når du tar bildet, og at du benytter deg av fjernutløser eller selvutløser. Tillot meg å utføre en liten crop med bittelitt oppskarpning for å illustrere. Gi meg beskjed hvis du vil jeg skal fjerne det: Vil allikevel anbefale deg å gå ut og ta ett nytt bilde. Jeg savner luft på venstresiden av kirken, noe du kun kan få tilbake ved å ta bildet på nytt. Endret 16. januar 2009 av magnusgl Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Tusen takk for fin kritikk, det er slikt jeg lærer av Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Synes det hjalp med en cropping og oppskarping ,trærne gjør jo ingenting ,de kan du jo ikke fjerne uansett,synes de gir en fin innramming av hovedmotivet ,hva med å speilvende det ? :wow: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå