Gå til innhold

Bk: Førde Kirke

Haansi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rent teknisk så synes jeg ikke skarpheten er bra nok på bildet av kirken. Hvorvidt det kun er litt oppskarpning som må til eller om du har gjort noe teknisk feil under fotograferingen har ikke jeg kunnskap nok til å uttale meg om, men bildet fremstår iallefall ikke skarpt nok.

Utenom dette så blir motivet for midtstilt, noe som sjeldent fungerer. Synes i tillegg det blir en dårlig balanse i bildet med veldig mye detaljer i nedre venstre del av hjørnet. Alle gravstenene er med å ta bort fokuset fra kirken uten at de bidrar med noe til bildet.

Men ikke så store forandringer som skal til før du har et mye bedre bilde. Er en fin kirke, og er bare til å prøve på nytt med en ny komposisjon eller en ny crop :) Sørg i tillegg for at du har speilet oppslått når du tar bildet, og at du benytter deg av fjernutløser eller selvutløser.

Tillot meg å utføre en liten crop med bittelitt oppskarpning for å illustrere. Gi meg beskjed hvis du vil jeg skal fjerne det:

post-96399-1232118055_thumb.jpg

Vil allikevel anbefale deg å gå ut og ta ett nytt bilde. Jeg savner luft på venstresiden av kirken, noe du kun kan få tilbake ved å ta bildet på nytt.

Endret av magnusgl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...