Gå til innhold

Ny 42". Forskjell På Panasonic Modeller?

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg i April i fjor en Panasonic PV70 37", og pappa kom med forslaget at han kunne kjøpe den og plassere den i rommet ved siden av, mens jeg kunne kjøpe meg en ny en. Den kostet ca. 9000, så er omtrent det jeg vil bruke på en ny tv og.

Har nok en gang planer om å kjøpe Panasonic, men har komt opp med 4 modeller jeg ikke ser forskjellen på. Noen som kan hjelpe meg?

Panasonic TH-42PZ800E

Panasonic TH-42PZ86

Panasonic TH-42PZ85E

Panasonic TH-42PZ81

Jeg ser jo at det klare prisforskjeller på disse tv'ene, men hva er egentlig forskjellene når det kommer til tv'en?

Hva er det beste kjøpet av disse, og er det noen andre Panasonic modeller jeg ikke har fått med meg?

Takker for svar :)

Endret av [NOR]Andreas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pz800 er toppmodellen til Panasonic, men har ikke sett den i aksjon...

Pz80-81 og 85 er mer eller mindre samme tv-en, men 85 har IFC(intelligent frame creation) som er mer eller mindre det samme som 100hz på en lcd. IFC funker ikke så bra, så det er ikke noe poeng å betale for det... 86 vet jeg ikke...

Lenke til kommentar

Så det er en prisforskjell på PZ86 og PZ85 på ca 1100 kroner, men den eneste forskjellen er at man kan pøte riks-tv rett inn i PZ86 uten noen ekstra dekoder?

I så fall sitter jeg jo igjen med 3 kandinater. PZ81, PZ85 og PZ800. Hva er forskjellen på disse da? Dette kan jo umulig være samme tv med og uten riks-tv muligheter.

Er PZ800 verdt det store pengespranger? Noen som har testet tv'ene?

Lenke til kommentar

Sendte ei e-mail til komplett for å høre om forskjellene:

De eneste forskjellene jeg har klart å finne er at PZ800 har 1 HDMI port mer, PZ800 og PZ85 har optisk ut og selvfølgelige forskjeller som vekt og dimensjoner. Det må jo være større forskjeller enn dette pga. prisforskjellene?

og fikk dette som svar:

Hei. Jeg kan ikke se andre forskjeller enn de du nevner. Jeg har hørt med innkjøper, men ikke fått svar.

Det ser altså ut til at det er PZ85 er det beste kjøpet. Jeg får komme meg på butikken og se om noen har den, så kanskje jeg kan få noe mer informasjon der.

Lenke til kommentar
px80 og px80ea er samme tv. er regionskoder og butikkkoder.

E = Europeisk

EA= Europeisk 2. revisjon. Altså ikke kjøp en som er kun E. Tviler sterkt på at det er noen som har den gamle på lager fortsatt, men det finnes alltid noen luringer på avsidesliggende strøk. :)

Endret av Armitage2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvis ryktene stemmer så vil det være gode priser på Panasonics kommende 720P modeller. Om de er grensesprengende bedre enn 2008 modellene tviler jeg litt på. Panasonic har nemlig sammenlignet årets modeller med de fra 2007 og det er jo litt merkelig.

Det mest postive med de nye modellene er halvert strømforbruk i forhold til 2007 modellene, litt høyere kontrast og da sikkert påfølgende dypere sort. Det er et nytt 100hz system som skal gi bedre bevegelser, men jeg er ikke sikker på om dette gjelder 720 modellene. Det står litt forskjellig her og der...

Det mest spennende fra Panny i er High End modellene med det nye Neo PDP systemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...