minotir Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Hei! Jeg skal formatere en "skole-pc" for en kompis av meg, men får da ikke startet opp windows cd'en i bios. Den derre bios menyen er forresten passsordbeskyttet hvis det har noe å si. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Du skal ikke starte opp cden i bios, hvis det ikke kommer opp "trykk en tast osv." når du slår på pcen, må du inn i bios og sette cd-romen øverst i boot-rekkefølgen. Alternativt kan du laste ned killdisk og kjøre et run, da forsvinner ALT på harddisken, dvs. at hvis vedkommende har to partisjoner, en til windows og en til dokumenter på samme HDD, vil begge forvinne! Da vil du få til å boote fra cd-rom selv om du ikke har vært i biosen og endret på boot-rekkefølgen. Lenke til kommentar
minotir Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 kan jeg kjøre killdisk etter windows har startet opp? får ikke bootet denne i dos heller... Lenke til kommentar
hov55 Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Admin på skolen har nok gjort det meste for at ikke ungdommene skal tukkle med pcn vis det er skolen han har fått den ifra Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Hvilket fylke bor dere i? Kan kanskje hjelpe Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Om du "resetter" BIOS så forsvinner passordet. Lenke til kommentar
minotir Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Om du "resetter" BIOS så forsvinner passordet. ja, der sa du noe:) hvordan gjør jeg det på berbar? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Da må du skru fra hverandre så og si hele pc'en. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Mange bærbare jeg har sett resetter bios om du tar inn og ut batteriet mens den ikke er tilkoblet strøm. Lenke til kommentar
minotir Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 funka ikke å ta ut batteriet.. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Hvis du har mulighet til det, skru ut harddisken og plugg den i en annen pc og formater derfra. Det virker som den enkleste løsningen slik som ståa er nå. Endret 18. januar 2009 av ^fmj Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 er dette en slik "jeg-har-fått-tak-i-en-billig-stjålet-pc-men-vet-ikke-hvordan-jeg-skal-bruke-den"-tråd? Det ringer iallefall noen varselbjeller hos meg med tanke på så mange innbrudd det er på skoler rundt omkring. Kanskje du kan skrive ned hva slags type pc det er, evt serienummer og evt hvilken skole den tilhører..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå