Wubble Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Hei. Jeg har vært ute å reist i en måned, og da jeg kom igjen, funket ikke internettet. Alt virket perfekt da jeg reiste, men ikke når jeg kom hjem, og jeg har ikke peiling på hvorfor. Det eneste som har skjedd i mellomtiden, er at strømmen, og kabelen fra nabohuset(vi får internettet fra nabohuset) har vært frakoblet. Jeg har prøvd og restarte switchen, dataen, byttet om litt på kablene på switchen, men ingenting funker. Naboens internett funker som det skal, han har plugget i kabelen til huset vårt igjen, og vi får kontakt. Noen som vet hva som kan være gale? edit: Oi, kom borti løst-knappen ved et uhell Endret 25. januar 2009 av Vycan Lenke til kommentar
3nity Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Hei. Jeg har vært ute å reist i en måned, og da jeg kom igjen, funket ikke internettet. Alt virket perfekt da jeg reiste, men ikke når jeg kom hjem, og jeg har ikke peiling på hvorfor. Det eneste som har skjedd i mellomtiden, er at strømmen, og kabelen fra nabohuset(vi får internettet fra nabohuset) har vært frakoblet. Jeg har prøvd og restarte switchen, dataen, byttet om litt på kablene på switchen, men ingenting funker. Naboens internett funker som det skal, han har plugget i kabelen til huset vårt igjen, og vi får kontakt. Noen som vet hva som kan være gale? Gjør dette : Gå på start Kjør Cmd skriv inn : ipconfig Fortell her hva som kommer på Standard Gateway (tallene bak) . f.eks. Standard Gateway . . . . . . : 10.0.0.138 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Kan jo ha vært overspenning på switchen din eller routerport hos nabo. Du får bare prøve med kabelen fra naboen direkte i en PC. Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Når jeg skriver ipconfig på cmd, kommer der ingenting bak standard gateway. Helt blankt der. Det samme skjer hvis jeg putter kabelen fra naboen direkte i dataen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå