Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internettet funker ikke [ikke løst]


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har vært ute å reist i en måned, og da jeg kom igjen, funket ikke internettet. Alt virket perfekt da jeg reiste, men ikke når jeg kom hjem, og jeg har ikke peiling på hvorfor. Det eneste som har skjedd i mellomtiden, er at strømmen, og kabelen fra nabohuset(vi får internettet fra nabohuset) har vært frakoblet.

 

Jeg har prøvd og restarte switchen, dataen, byttet om litt på kablene på switchen, men ingenting funker. Naboens internett funker som det skal, han har plugget i kabelen til huset vårt igjen, og vi får kontakt. Noen som vet hva som kan være gale?

 

edit: Oi, kom borti løst-knappen ved et uhell

Endret av Vycan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg har vært ute å reist i en måned, og da jeg kom igjen, funket ikke internettet. Alt virket perfekt da jeg reiste, men ikke når jeg kom hjem, og jeg har ikke peiling på hvorfor. Det eneste som har skjedd i mellomtiden, er at strømmen, og kabelen fra nabohuset(vi får internettet fra nabohuset) har vært frakoblet.

 

Jeg har prøvd og restarte switchen, dataen, byttet om litt på kablene på switchen, men ingenting funker. Naboens internett funker som det skal, han har plugget i kabelen til huset vårt igjen, og vi får kontakt. Noen som vet hva som kan være gale?

 

Gjør dette :

Gå på start

Kjør

Cmd

skriv inn : ipconfig

Fortell her hva som kommer på Standard Gateway (tallene bak) .

f.eks. Standard Gateway . . . . . . : 10.0.0.138

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...