Gå til innhold

Drillo ny landslagssjef i fotball

tendilenz

Drillo som landslagssjef  

70 stemmer

1. 1. Er du fornøyd med valget?

• Ja
      45
    • Nei
      18
    • Vet ikke/ingen formening
      7
  2. 2. Tror du han vil oppnå suksess med landslaget?

• Ja
      39
    • Nei
      22
    • Vet ikke/ingen formening
      9

Anbefalte innlegg

Norge under Drillo spilte nærmest aldri kun med langpasninger. Langpasninger var et viktig våpen mot etablert forsvar (som er langt bedre enn å se Gamst Pedersen og co spille ballen over sidelinjen i forsøk på klikk-klakk, eller se Riise løpe seg fast). Norge har prøvd ut å spille mer med ballen i laget siden Drillo sist sluttet og jeg har vanskelig for å tro at det finnes noen som er gammel nok til å huske 90-tallet mer enn som barndomsminner som mener at vi har spilt mer underholdende post-Drillo epoken. Ikke sjans.

Det er håpløst å legge om til en mer kontinental stil, som norske spillere ikke behersker. Under Drillo hadde vi i tillegg enda mer kreative midtbanespillere enn i dag.

Flere kamper på 90-tallet var en fryd å se på. Vi banket Brasil, England og Danmark, klarte oss godt mot Italia og Nederland (sett bort fra en kamp hvor Bjørnebye var rundingsbøye). Vi var uovervinnelige på hjemmebane, tap var rett og slett utenkelig uavhengig av hvem som besøkte oss. Det er en følelse jeg savner og som jeg tror aldri kommer igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kansje ikke Barca klasse, men det må da gå ann å spille litt fin fotball i steden for Inlegg-Langpasninger på hodet til Carew i 2 x 45...

Riise-Gamst-Elyounossi- er jo ikke så gale teknisk ? :D

Håper du ikke tenker på J.A riise nå, for han er udugelig teknisk :p Gamst er heller ikke så god, Tarik er ikke så værst, men, skal vi spille slik fotball, må vi ha en Xavi type, en playmaker, noe som vi helt og klart mangler. Hadde Myggen vært 25 og i sitt beste slag, kanskje :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Me låg stabilt under innanfor 15. plass på FIFA-rankingen heile 90-talet, faktisk heilt opp på 2. plass ein periode i 1993. Frå 2000 gjekk det ein veg; nedover på listene. Frå 14. plass i 2000 til 26 i 2001 og heilt ned til 59. plass i 2008.

Laget gjekk opp tre plassar i sist periode, men eg trur ikkje Tyskland-kampen var med der. Burde vel klatre meir enn tre plassar for å slå laget ranket som nummer 2?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...