Tor92 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Har lurt på dette lenge. Etter som det går å spille playstation 2 spill ved hjelp av emulator på pcen, går det an å instalere(drive?) en emulator på playstation 3? Har veldig lyst å spille Final Fantasy spillene igjen (Da mente jeg X og XII), men det er kjedelig å spille på pcen, uansett om du har koblet til kontrollen EDIT: Rota visst litt med tallene! Beklager for det! Endret 15. januar 2009 av Tor92 Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Alle PS3-ene har PS1-emulator. Bare å putte i CDen og spille edit: oj, så nå at du spurte om PS2 og ikke PS1, beklager det. Endret 18. januar 2009 av BigFatty Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Kort sagt: nei. Hvorfor: Kun 60GB-modellene av PS3 hadde mulighet for PS2-spill, selv om grafikkbrikken til PS2 var software-emulert. Grunnen til at dette ble droppet var for å få ned prisen, siden det å implementere PS2's CPU (Emotion Engine, EE) var ganske dyrt og gjorde layouten på hovedkortet vanskeligere og mer komplisert. På den lyse siden er PS2'er nå til dags ganske billige. Få deg heller en PS2 ved siden av PS3'n og nyt det av grafikk PS2 kan presse ut, selv på 60GB-PS3 ser PS2-spill lite bra ut... Lenke til kommentar
Tor92 Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Ok, får se hva jeg gjør. Takker for et godt svar! Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Etter som det går å spille playstation 2 spill ved hjelp av emulator på pcen, Eh. Nei? Det finnes noen få PS2-emulatorer til PC, men ingen av de klarer å kjøre kommersielle spill, de klarer å kjøre noen demoer på PS2-biosen men that's it. Jeg tror de klarte å kjøre Puzzle Bobble på PS2EMU, men that's about it. Lenke til kommentar
heikkih Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Det er flere "forståsegpåere" der ute som tror at Sony vil komme med generell bakover-kompatibilitet i firmware i løpet av 2009. Markedet for nedlastbare PS2-spill på PSN-Store er udiskuterbart der, så de vurderer det nok sterkt. Kommer bare an på hvor stor prioritet de gir det. eks: http://www.psu.com/PSU-2009-PlayStation-Pr...a0006142-p0.php Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Hmm.. finnes PS1 Colin McRae 2 på PS3 Store eller må jeg ha cd? Telcontar Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Etter som det går å spille playstation 2 spill ved hjelp av emulator på pcen, Eh. Nei? Det finnes noen få PS2-emulatorer til PC, men ingen av de klarer å kjøre kommersielle spill, de klarer å kjøre noen demoer på PS2-biosen men that's it. Jeg tror de klarte å kjøre Puzzle Bobble på PS2EMU, men that's about it. Å joda! Med PCSX2 kjørte jeg Final Fantasy X finfint på min laptop som ikke er mye å skryte av (2ghz dual, X1800 mobile, 2gb ram). Og dette kjørte jeg med original disk i DVD-drevet. Så ut som på 60GB PS3, men kjørte helt smooth hele veien, bare CGI-sekvenser som kjørte litt sakte. Lenke til kommentar
heikkih Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Hmm.. finnes PS1 Colin McRae 2 på PS3 Store eller må jeg ha cd? Telcontar Ingen av Colin McRae er nok på PS3 Store. Sjekk listen over hva som finnes der her: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PSOne_Classics Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Du kan kjøpe PS-spill og spille de på PS3. Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Det er snedig (eller kanskje ikke, Sony ...) hvor mye forvirring det hersker rundt bakoverkompabiliteten i PS3. La oss forsøke med en liten liste: - Alle modeller spiller PS1-spill, både fra PSN og fra CD. - US 20GB/60GB har innebygd hardware fra PS2, både Emotion Engine (CPU) og Graphics Synthesizer (GPU) er inkludert. Kort fortalt befinner det seg en PS2 inne i disse PS3ene, og den støtter derfor nær 100% av alle PS2-titlene som er tilgjengelig. - På EU 60GB / US 80GB ble PS2 Emotion Engine (CPU) chipen fjernet til fordel for software-emulering i Cell. I tillegg ble Graphichs Synthesiser chipen erstattet med en litt billigere utgave, men fortsatt sitter det altså en PS2 GS GPU inne i disse PS3 modellene. Ettersom PS2 Emotion Engine CPU emuleres i Cell på disse modelleme, så støttes følgelig ikke like mange PS2-titler som på de første amerikanske modellene. Første anslag var 60%, men nå ryktes det at det er oppe i 80%. - På alle modeller med 2 USB-porter så er all PS2-støtte fjernet. Felles for alle PS3 som støtter PS2-titler i en eller annen versjon, er at de har 4 stk USB-porter på fremsiden. Hvorfor emulerer ikke så Sony PS2 sin GS i PS3 sin RSX? GS sin fillrate er 2.4Gpixler/s mens RSX sin fillrate er 4.4Gpixler/s. Altså er ikke fillraten til PS3 RSX det dobbelte av det som GS i PS2 har engang. I tillegg kommer selve emuleringen og skaleringen, og det kan derfor virke som Sony faktisk ikke klarer å emulere GS i RSX. Dette er sannsynligvis det Sony sine representanter refererer til som "technical hurdles". Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Interessant. Dette betyr jo at Wii$ har en svært sterk prosessor, som klarer å emulere GC feilfritt. Enten det, eller så er strukturen i prosessoren så lik den i GC at emulering ikke er nødvendig. Jeg tror det siste er riktig, hvilket betyr at Wii kun er en GC med fancy kontroller. Lenke til kommentar
rximm Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Wii sin 1,5ghz cpu er bygget på samme arkitektur så gc`en det er også brukt samme gpu så gc`en i den Det er derfor "alle" gc spill funker fint på den (Faktisk så kan du bruke wii spill på gc emulatorer til pc) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå