Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Dialektisk Atferdsterapi, Erfaringer?

Gjest leigutt

Anbefalte innlegg

Gjest leigutt

Som emnetittel sier så lurte jeg på om noen har erfaring på slik terapi.

Fikk beskjed fra legen min idag at det kanskje ville hjelpe meg siden det ikke holder med å bare ta Zoloft.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Helene_*
Som emnetittel sier så lurte jeg på om noen har erfaring på slik terapi.

Fikk beskjed fra legen min idag at det kanskje ville hjelpe meg siden det ikke holder med å bare ta Zoloft.

Hei,

Jeg har ikke erfaring selv, men har lest mye om det, og det virker som det kan være en veldig bra metode for de som har prøvd det meste av terapi tidligere. Men det er jo spesielt vinklet inn på pasienter med emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Kan anbefale en bok jeg fant på biblioteket, "Dialektisk atferdsterapi (for emosjonelt ustabile)" av Anna Kåver og Åsa Nilsonne. Den er veldig informativ :)

Jeg prøver å finne noen som driver med adt, men jeg vet ikke hvor å begynne å lete. Jeg skulle veldig gjerne prøvd ut behandlingen selv, for etter hva jeg har lest kunne det vært midt i blinken :S

Så siden du spør og har vært hos legen, fikk du noen tips om hvor terapeuter som driver med dette holder til?

Helene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...