Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst]Hjemmenettverk med skriver. Hvordan?

Anbefalte innlegg

Hei

Skal sette opp eit nettverk heime på 3-4 datamaskiner. Ein er stasjonær og dei andre er bærbare. Dei fleste windows XP instalert, men det kjem noen med Vista etter hvert. Ville gjerne kunne dele filer gjennom nettverket.

Har og eit håp om og bare ha den stasjonære maskinen koblet til skriver og så at alle andre maskiner printet ut gjennom den vis det er mulig og få til :hmm:

Takker på forhond for alle som er villige til og hjelpe meg :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Skal sette opp eit nettverk heime på 3-4 datamaskiner. Ein er stasjonær og dei andre er bærbare. Dei fleste windows XP instalert, men det kjem noen med Vista etter hvert. Ville gjerne kunne dele filer gjennom nettverket.

Har og eit håp om og bare ha den stasjonære maskinen koblet til skriver og så at alle andre maskiner printet ut gjennom den vis det er mulig og få til :hmm:

Takker på forhond for alle som er villige til og hjelpe meg :yes:

Nettverk Xp/Vista, da får du en hyggelig overaskelse. Uansett, jeg har gjort det. Og har planer om å lage en guide ang alle de problemene jeg møtte på den ferden i løpet av noen dager. Vil da ta for meg både nettverk kablet, og trådløst nettverk, og inkludering av Playstation 3 i nettverket. Har forøvrig lagd en guide på hvordan man deler internett linje via en annen pc. Spesielt kjekt om du da bruker mobilt bredbånd.

Lenke til kommentar
Du får en nettverks-laserskriver rimelig min printer. Bruker det her og fordelen er enkelt oppsett (medfølgende CD) og at man slipper å ha en spesiell maskin påslått.

http://blog.proud-geek.com/2007/04/02/wind...s-on-a-network/

Hei, tror du misforstod meg litt. Vi har akkurat nå 2 bærbare og ein stasjonær. Dessverre har vi ikke nettverksskriver(Hp color laserJet 1600) og har derfor planer om og kunne printe ut alle dokument gjennom den stasjonære. Er det ikke mulig og få til det da?

Lenke til kommentar
Du får en nettverks-laserskriver rimelig min printer. Bruker det her og fordelen er enkelt oppsett (medfølgende CD) og at man slipper å ha en spesiell maskin påslått.

Hei, tror du misforstod meg litt. Vi har akkurat nå 2 bærbare og ein stasjonær. Dessverre har vi ikke nettverksskriver(Hp color laserJet 1600) og har derfor planer om og kunne printe ut alle dokument gjennom den stasjonære. Er det ikke mulig og få til det da?

Det fungerer i hvert fall ypperlig på et nettverk med kun Windows XP. Hvordan det er med Vista vet jeg ikke, men jeg kan ikke tenke meg at det vil være noe stort problem. Dog kan man naturligvis aldri vite med Vista :tease:

Du kan dele en skriver tilkoblet en maskin med WinXP ved å gå på Start --> Skrivere og telefakser og så høyreklikk og velge deling. Oppsettet er vel ganske rett frem. Om maskinene finner skriveren automatisk vet jeg ikke, men du kan uansett legge den til manuelt på samme side.

Lenke til kommentar

Det fungerer i hvert fall ypperlig på et nettverk med kun Windows XP. Hvordan det er med Vista vet jeg ikke, men jeg kan ikke tenke meg at det vil være noe stort problem. Dog kan man naturligvis aldri vite med Vista :tease:

Du kan dele en skriver tilkoblet en maskin med WinXP ved å gå på Start --> Skrivere og telefakser og så høyreklikk og velge deling. Oppsettet er vel ganske rett frem. Om maskinene finner skriveren automatisk vet jeg ikke, men du kan uansett legge den til manuelt på samme side.

Mange takk for hjelpen!!!!!!!

Skal se o jeg ikkje kan få det til nå :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...