Starwin Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 har kjøppt meg ny pc å satt den sammen selv.. alt funker fint helt til jeg setter i gang å spille på den. etter 5 min slår pcen seg bare av.. så visst "du" har en ide om hva som kan vere årsaken så venligst post d. takk Lenke til kommentar
Neo Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Hmm. Kanskje prosessoren blir for varm og at pc'en automatisk skrur seg av. Sjekk manualen. Dersom dette er tilfelle kan dette justeres i bios'en. Hvis ikke det er dette så kan det hende det er grafikk-kortet. Last i så fall ned de siste driverne. Får du noen feilmeldinger? Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Høres ut som at tempen i kassa di blir for høy. Evt. CPU-kjøler som står feil på. gidder ikke skrive mer - er trøtt Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 noe blir for varmt... CPU eller skjermkort Lenke til kommentar
Naigewron Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Jepp, enig med svar så langt, det er sannsynligvis et varmeproblem. Skjer det i flere spill eller bare i ett spesielt? Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 jeg er ikke elektrikker og kan ingenting slikt..men her er bare en tanke: Kanskje strømforskyningen er underdimensionert og ikke takler å levere power til maskinen når man starter tunge oppgaver , som spill. Da vil skjermkortet suger mer power enn vanlig, kanskje.. Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Prøv å hiv inn et temperatur målings program og kanskje noe som måler div volt spenninger på hovedkortet og se etter noe unormalt. Bruker vanligvis å følge med hovedkortet, gjør det vertfall på MSI og Asus hovedkort. Du kunne og tatt en tur inn i bios og se på PC health og se om det er satt en grense for hva som er akseptabel varme før pc evntuelt skrus av. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Har akkurat hørt om lignede tilfellet. Sendte delene inn igjen og fikk tilbakemelding om at CPU var blitt ørlite skadet i det ene hjørnet (og måtte kjøpe ny). Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 fortell gjerne oss om specs. Hadde/har det samme problemet. Her er det hk som ikke liker ram-brikkene mine... Går fint så lenge jeg ikke kjører tunge applikasjoner som f.eks. nye spill. Lenke til kommentar
Starwin Skrevet 13. april 2003 Forfatter Del Skrevet 13. april 2003 cpu: amd athlon xp 2100+ motherboard: abit NF7 minne: 512mb ddr-ram pc2700 skjermkort: aopen ge-force4 ti4200 Lenke til kommentar
Starwin Skrevet 13. april 2003 Forfatter Del Skrevet 13. april 2003 det skjer i alle spill.. strømforsyninga er på 400w så jeg tviler på den sliter med å gi nok strøm. Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 jepp, sitter med et Abit kort selv. Hva slags minne har du? Ronni@komplett said: Utenom det vil jeg nevne at ABIT kort ofte er ustabile med 3. partsminnebrikker (så som f.eks twinmos). Anbefales f.eks Crucial. Lenke til kommentar
turn Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Har du klokket opp prosessoren? har hatt problem med at skjermkortet har hengt seg og slått av maskina i den sammenhengen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå