Gå til innhold

Frekk shutdown

Anbefalte innlegg

har kjøppt meg ny pc å satt den sammen selv.. alt funker fint helt til jeg setter i gang å spille på den. etter 5 min slår pcen seg bare av.. så visst "du" har en ide om hva som kan vere årsaken så venligst post d.

takk

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. Kanskje prosessoren blir for varm og at pc'en automatisk skrur seg av. Sjekk manualen. Dersom dette er tilfelle kan dette justeres i bios'en. Hvis ikke det er dette så kan det hende det er grafikk-kortet. Last i så fall ned de siste driverne.

Får du noen feilmeldinger?

Lenke til kommentar

jeg er ikke elektrikker og kan ingenting slikt..men her er bare en tanke:

Kanskje strømforskyningen er underdimensionert og ikke takler å levere power til maskinen når man starter tunge oppgaver , som spill. Da vil skjermkortet suger mer power enn vanlig, kanskje.. :shrug:

Lenke til kommentar

Prøv å hiv inn et temperatur målings program og kanskje noe som måler div volt spenninger på hovedkortet og se etter noe unormalt.

Bruker vanligvis å følge med hovedkortet, gjør det vertfall på MSI og Asus hovedkort.

Du kunne og tatt en tur inn i bios og se på PC health og se om det er satt en grense for hva som er akseptabel varme før pc evntuelt skrus av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...