danielsn Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Hei. Driver å lager et lite statistikk-system hvor jeg ønsker å telle antall forsellige ip-adresser jeg har lagret i databasen. Noen som har noen ide om hvordan jeg løser dette? Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Først må du finne en måte å få tak i ip'en på. Det finner du f.eks. her Så kan du f.eks. lage en liten tabell i mySql med |ip|antall Sjekk om ipen finnes fra før, i så fall antall = antall+1, hvis ikke legg inn ipen og antall = 1 Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Først må du finne en måte å få tak i ip'en på. Det finner du f.eks. her Så kan du f.eks. lage en liten tabell i mySql med |ip|antall Sjekk om ipen finnes fra før, i så fall antall = antall+1, hvis ikke legg inn ipen og antall = 1 Jaja. ip,ne har jeg fått inn 100-vis av allerede, men hvordan lage den siste delen? altså sjekke om jeg allerede har tellt de en gang? Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Sett at du bruker MySQL: 1. Legg til en UNIQUE-index på 'ip'-feltet 2. Kjør denne spørringen for å legge ip inn i databasen: INSERT INTO `logger` (`ip`, `count`) VALUES (?, 1) ON DUPLICATE KEY UPDATE `count` = `count`+1 3. For å telle antall forskjellige ip-er kjører du bare en spørring ala dette: SELECT COUNT(*) as unique_ip_count FROM logger 4. For å telle antall besøk fra en gitt ip kjører du noe ala dette: SELECT `count` FROM `logger` WHERE `ip` = ? 5. Om du skal telle det totale antall av besøk kan du kjøre en slik: SELECT SUM(`count`) AS total FROM logger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå