iLoveAsus Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Har hatt problemer med min windows pc en stund nå. Problemet er at når jeg skruer den på går alt som normalt helt til jeg kommer til der Windows "loader" du vet der det står Windows XP og windows flagget i bakgrunnen... så etter noen få sekunder med "loadinga". restarter den seg... men før jeg får opp "loadinga" kommer det om jeg vil Starte pcen som normalt/ sist fungerende innstilling/sikkehets modus og alt det der har prøvd alt jeg kan og litt mer. blir frustrert når jeg ikke har en windows pc har tenkt til og kjøpe ny men tenkte den kunne ha vært fin og ha til litt av hvert Takker for svar -iLoveAsus Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Har du gjort noen maskinvare oppdateringer den siste tiden? Har du installert/oppdatert noen drivere den siste tiden? Lenke til kommentar
iLoveAsus Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Har du gjort noen maskinvare oppdateringer den siste tiden? Har du installert/oppdatert noen drivere den siste tiden? har ikke vært innpå pcen siden tja 29. nov har :s Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Har du gjort noen maskinvare oppdateringer den siste tiden? Har du installert/oppdatert noen drivere den siste tiden? har ikke vært innpå pcen siden tja 29. nov har :s Har du tilgang på recovery-cden, eller ligger recoveryprogramvare på disken? Har du noe viktig på den maskina, ting du må ta vare på? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Om du ikke har det, kan du alltids formatere. Selv om dette ikke alltid er løsningen. Lenke til kommentar
iLoveAsus Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Om du ikke har det, kan du alltids formatere. Selv om dette ikke alltid er løsningen. Har absolutt ingenting å ta vare på og jeg har tilgang til xp cden men cden vil ikke "boote" har prøvd og endre rekkefølgen etter hva den booter up i men skjer ingenting :s tror jeg bare får kaste den :/ Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Om du ikke har det, kan du alltids formatere. Selv om dette ikke alltid er løsningen. Har absolutt ingenting å ta vare på og jeg har tilgang til xp cden men cden vil ikke "boote" har prøvd og endre rekkefølgen etter hva den booter up i men skjer ingenting :s tror jeg bare får kaste den :/ Ikke gjør det. Er dette en gammel maskin? Hva mener du med at den ikke vil boote? Blir du bare kastet inn i windows-loadingen, eller får du en feilmelding? Det kan hende, dersom du har et gammelt IDE-system på harddisk og cdrom, at de fysiske master/slave-innstillingene på enhetene tuller med deg. Nå er det veldig veldig lenge siden jeg fikla med et sånt system, men det kan hende du må sette cdrom til master for å kunne boote fra den. Hvis noen vet bedre er de hjertelig velkommen til å korrigere meg. Lenke til kommentar
iLoveAsus Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Om du ikke har det, kan du alltids formatere. Selv om dette ikke alltid er løsningen. Har absolutt ingenting å ta vare på og jeg har tilgang til xp cden men cden vil ikke "boote" har prøvd og endre rekkefølgen etter hva den booter up i men skjer ingenting :s tror jeg bare får kaste den :/ Ikke gjør det. Er dette en gammel maskin? Hva mener du med at den ikke vil boote? Blir du bare kastet inn i windows-loadingen, eller får du en feilmelding? Det kan hende, dersom du har et gammelt IDE-system på harddisk og cdrom, at de fysiske master/slave-innstillingene på enhetene tuller med deg. Nå er det veldig veldig lenge siden jeg fikla med et sånt system, men det kan hende du må sette cdrom til master for å kunne boote fra den. Hvis noen vet bedre er de hjertelig velkommen til å korrigere meg. Vel det er en slags feilmelding det kommer ikke opp noe når den prøver å boote fra cd-rom :/ Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Hmm. Ser ut til at mine mistanker er langt på vei bekreftet her. Har du "vært inni" en PC før? Dersom du er helt sikker på at biosinstillingene dine er riktige (cdrom som first boot device) og du husket å LAGRE settings før du gikk ut av bios og det fremdeles ikke funker, ville jeg åpnet kabinettet til pcen og sette cdrom til master og harddisk til slave. Det gjør du ved å flytte en liten plastbrikke ("jumper") over noen poler på baksiden av enhetene. Akkurat hvordan det skal stå for at det er master og slave varierer fra enhet til enhet, så der må du bare se på selve harddisken og cdromen og finne ut hvor du skal jumperen. Som regel står det instruksjoner på disken/cdromen. Hvis du er usikker, hør med noen kamerater om de har vært borti det før og om de kan hjelpe til. Det er ikke vanskelig, men kan være litt "skummelt" å gjøre alene om man ikke har noen erfaring fra tidligere. Lenke til kommentar
iLoveAsus Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Hmm. Ser ut til at mine mistanker er langt på vei bekreftet her. Har du "vært inni" en PC før? Dersom du er helt sikker på at biosinstillingene dine er riktige (cdrom som first boot device) og du husket å LAGRE settings før du gikk ut av bios og det fremdeles ikke funker, ville jeg åpnet kabinettet til pcen og sette cdrom til master og harddisk til slave. Det gjør du ved å flytte en liten plastbrikke ("jumper") over noen poler på baksiden av enhetene. Akkurat hvordan det skal stå for at det er master og slave varierer fra enhet til enhet, så der må du bare se på selve harddisken og cdromen og finne ut hvor du skal jumperen. Som regel står det instruksjoner på disken/cdromen. Hvis du er usikker, hør med noen kamerater om de har vært borti det før og om de kan hjelpe til. Det er ikke vanskelig, men kan være litt "skummelt" å gjøre alene om man ikke har noen erfaring fra tidligere. Har vært inni utallige pcer og vet hva master slave er også dette fikk pcen min til å fungere Tusen takk hjelpte meg mye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå